Office & Project assistant

VEO AB / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos VEO AB i Västerås

VEO växer i takt med marknaden och därför behöver vi nu förstärka med en Office & Project assistant till vårt härliga team i Västerås. Vill du arbeta i en bred administrativ och assisterande roll och vara nära stöd främst till kontorschef/HR men också i våra projekt och samtidigt ha en avgörande roll i vår fortsatta utveckling som koncern? Då vill vi gärna lära känna dig bättre.
Som koncern är VEO en Nordisk ledande leverantör av nyckelfärdiga el- och automationslösningar till vind-, vatten- och värmekraftverk och industri. Företaget grundades för över 30 år sedan, har cirka 500 medarbetare med huvudkontor stationerat i Vasa, Finland. Vi har även kontor på flera platser i Norden och vårt lokala team här i Västerås består av 20 medarbetare. Vi är stolta över våra medarbetare som har en gemenskap utöver det vanliga och specialistkompetenser i branschen som möjliggör att vi kan leverera projekt av högsta kvalitet.

Publiceringsdatum
2023-07-05

Om tjänsten
Som Office & Project assistant hos oss arbetar du främst i nära samarbete med vår kontorschef och HR Business Partner samt våra projektledare. Rollen innebär varierade administrativa och assisterande arbetsuppgifter vilket kräver både flexibilitet och lyhördhet. Vårt arbetssätt präglas av gemenskap, flexibilitet, förtroende och kvalitet.
Tjänsten är en visstidsanställning från 1 september tom 31 december 2023 på deltid 70% med möjlighet till förlängning och ökad omfattning.
Din arbetsdag är varierande och du arbetar med de uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Exempel på arbetsuppgifter kan vara:
HR administration gällande utbildningar etc.
Projektstöd gällande dokumentation och inköp
Logistik och viss administration för företagsledningen
Inventering och kontorsrelaterade inköp
Posthantering
Fakturahantering
Om dig
Det här är en roll för dig som trivs i bred roll där du får möjlighet att lära dig olika delar av verksamheten samtidigt som du är ett viktigt stöd till dina kollegor. Du är engagerad och värdesätter en arbetsplats med ett familjärt team som hjälps åt att nå uppsatta mål. Vidare är du prestigelös, strukturerad och trivs i en roll där du hjälper andra då tjänsten utgår från det. Vi ser också att du har en god kommunikativ förmåga och kan arbeta självständigt.
För att lyckas i rollen behöver du minst 1 års erfarenhet av administration, kontorsassistent eller liknande. Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning alternativt pågående studier. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
En fördel är också om du är intresserad av och ser fördelarna av att vara med på resan i en växande organisation. För rätt person kan det vara aktuellt att på sikt utvecklas vidare inom både HR eller Projektledning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för rollen vid rekrytering.
Mer om oss
VEO är en större koncern men med en mindre arbetsgrupp samt stödfunktioner stationerad i Västerås. Vi har god gemenskap och värdesätter lojalitet och engagemang. Vi bryr oss om våra medarbetare och utgår från flexibla arbetsförhållanden med förtroende till våra medarbetare. Välmående medarbetare som trivs på arbetsplatsen är en självklarhet för oss, vilket motsvarar vårt arbetsmiljöarbete och de utvecklingsmöjligheter samt förmåner som VEO står för och erbjuder. Här kan du läsa mer om oss: Front Page - VEO
Vad kan vi erbjuda dig?
En nyckelroll där du kommer att vara betydelsefull för VEOs fortsatta tillväxt i Sverige. Du kommer att bli en del av ett glatt team där vi har högt i tak där alla respekterar varandra och hjälps åt när och där det behövs. Utöver att bli en del av vår härliga gemenskap kan vi erbjuda dig trygga kollektivavtalade anställningsvillkor, generöst friskvårdsbidrag, kompetensutveckling och möjlighet att växa internt.
SÅHÄR REKRYTERAR VI
Vi välkomnar din ansökan senast den 14 augusti. Du söker tjänsten via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Urval och intervjuer sker löpande med viss fördröjning under v.28 tom v.32. Om du matchar rollen tar vi kontakt med dig och bokar in en kompetensbaserad intervju hos oss. Vi tar referenser på slutkandidat. Vi tycker det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss, därför är du mer än välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Se kontaktpersoner nedan.
Pernilla Olsson, HR Business Partner Sweden & Norway, pernilla.olsson@veo.se +46 72 700 08 84
Aleksi Peltola, Country Manager Sweden +358 40 838 2909
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
VEO AB (org.nr 556726-1648), https://veo-sweden.jobilla.com/b0e50-office--project-assistant?locale=en
Ängsgärdsgatan 4 3TR (visa karta)
721 30  VÄSTERÅS

Jobbnummer
7942474

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från VEO AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos VEO AB: