Office Manager till Techbolag!

Academic Work Sweden AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-12-01


Visa alla backofficejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academic Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vi söker en ansvarstagande, serviceinriktad och kreativ person till rollen som Office Manager. Vi ser att du som person trivs med att arbeta i en social och framåtlutad arbetsmiljö. Välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Vi söker en Office Manager till vår kunds kontor på Södermalm. Du brinner för ordning, trivsel och människor, och blir den som ser till att allt flyter på i vardagen - från att fixa morgonkaffet till att organisera teamaktiviteter och se till att kontoret alltid känns välkomnande för både kollegor och besökare. Kontoret delas av två systerbolag och här arbetar totalt cirka 80 personer.

Du erbjuds en bred och social tjänst där du spelar en nyckelroll hos vår kund. Rollen ger dig möjlighet att ta stort ansvar och utvecklas, och på längre sikt finns goda chanser att växa inom HR-teamet. Det finns även möjlighet till förlängning om alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER

Publiceringsdatum
2025-12-01

Dina arbetsuppgifter
Som Office Manager ansvarar du för att skapa en trivsam och välfungerande arbetsmiljö för medarbetare och besökare. Du ser till att kontoret är välordnat, att kök och gemensamma ytor hålls i gott skick och att det finns tillräckligt med förnödenheter som snacks, kaffe och kontorsmaterial. Rollen innebär även att du driver initiativ som stärker gemenskapen, välkomnar nya medarbetare samt planerar teamaktiviteter och mindre event. Du fungerar som kontaktpunkt för leverantörer, servicepartners och hyresvärd samt stöttar kollegor med administrativa uppgifter vid behov.

• Inköp och påfyllning av kontorsmaterial, snacks och förnödenheter
• Kontakter med leverantörer, servicepartners och hyresvärd
• Underhåll av kontorets utrustning och praktiska ärenden
• Planera AW:s, teamdagar och interna aktiviteter
• Stödja onboarding av nya kollegor

VI SÖKER DIG SOM
• Har en avslutad gymnasial utbildning
• Har relevant arbetslivserfarenhet inom service
• Är bekväm med digitala verktyg (Google Workspace, Slack m.fl.)
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Det är meriterande om du
• Har erfarenhet av en liknande roll, gärna från startup eller techbolag
• Har eftergymnasial utbildning inom HR eller annan relevant utbildning
• Är kreativ och har intresse för att arrangera evenemang

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
• Hjälpsam
• Social
• Ordningsam
• Ansvarstagande

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "15116062".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Academic Work Sweden AB (org.nr 556559-5450), http://www.academicwork.se

Arbetsplats
Academic Work

Jobbnummer
9622392

Prenumerera på jobb från Academic Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academic Work Sweden AB: