Office Manager till Bonnier Solutions
Bonnier Solutions / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bonnier Solutions i Stockholm Gisela går på föräldraledighet och vi söker nu en
Office Manager
att ta hennes uppdrag fram till oktober 2013!
Som Office Manager är du ansvarig för den dagliga driften av kontoret och har därmed en central roll. Du fungerar som administrativt stöd till VD, ledningsgrupp och HR-avdelning och har personalansvar för två personer.
Bonnier Solutions befinner sig i en intensiv uppbyggnadsfas. På ca 2 år har vi byggt upp en verksamhet som administrerar ekonomi och lön för ca 100 Bonnierbolag. Fram till första kvartalet 2013 kommer ytterligare bolag att lyftas in i vår verksamhet och i samband med detta kommer även nya medarbetare att börja. I ditt dagliga arbete som Office Manager är du en viktig länk i att förmedla budskapet om vårt bolags uppdrag och vår värdegrund.
I dina arbetsuppgifter ingår:
• Personalansvar för Receptionist och Office Assistant
• Kallelser, konferenskoordinering och protokollföring vid ledningsgruppsmöten
• Ansvar för planering och utformning av interna och externa mediaevents
• Administrativt stöd till HR-avdelninge
• Löpande upphandling, utvärdering och kontakt med leverantörer
• Budgetansvar
• Säkerhetsansvar för kontoret
• Kontering av fakturor
• Introduktion för nyanställda
• Ansvar för eventuella flyttprojekt, löpande kontakt med inredningskonsulter och arkitektfirma
• Administration av passerkortsaktiveringar
• Ansvarig för kontorsförråd och inköp av frukt, blommor, köksartiklar m.m
Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av en liknande roll på ett företag i en stark tillväxtfas. Du värdesätter hög service och har ett engagerat och positivt sätt. Vidare har du hög integritet, är strukturerad och har god förmåga att prioritera. Du deltar ofta i olika projekt, och bör därför ha erfarenhet av arbete mot deadlines och stort eget driv.
Du uttrycker dig väl både på svenska och engelska samt hanterar hela Office-paketet på en mycket god nivå.
Tjänsten är ett föräldravikariat med start från maj 2012 tom september 2013.
Tycker du det här låter intressant?
Välkommen med din ansökan snarast. Bifoga CV samt ett personligt brev där du beskriver dina kvalifikationer utifrån rollen. Urval och intervjuer sker löpande och annonsen kan eventuellt tas bort före sista ansökningsdag. I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice, ansök via
www.proffice.se. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maria Callaghan på
maria.callaghan@proffice.se . Tjänsten måste dock sökas på
www.proffice.seUppdragsgivare: Bonnier Solutions
Ort: Stockholm
Organisations-/företagsbeskrivning
Bonnier Solutions är ett nystartat Bonnierbolag vars målsättning är att etablera Nordens ledande och mest attraktiva Shared Service Center för såväl kunder som medarbetare. Vår affärsidé är att med hög kvalitet erbjuda nordiska Bonnierföretag kostnadseffektiva tjänster inom ekonomi- och löneadministration.
Vi är idag cirka 180 medarbetare som sitter i ljusa, nyrenoverade lokaler i DN-huset på Kungsholmen i Stockholm. Precis som andra företag inom Bonnierkoncernen, har vi också en företagskultur baserad i media, förlagsverksamhet och underhållning, som inte bara återspeglas i hur vi arbetar med våra kunder men också i vår arbetsmiljö.
Publiceringsdatum2012-03-14Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-01
Ange följande referens när du ansöker: 200288799
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Callaghan
FöretagBonnier Solutions
AdressBonnier Solutions
Jobbnummer 1187011
Observera att sista ansökningsdag har passerat.