Office Manager sökes!

Proffice Sverige AB/Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB/Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

OM PROFFICE
Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag.
Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
TJÄNSTEBESKRIVNING
Nu söker vi en Office Manager för uppdrag hos en av våra kunder. Kunden verkar inom finansbranschen och har lokaler i Stockholm city. På kontoret arbetar ca 25 medarbetare.
Du kommer att ha en kombinerad roll där du dels assisterar ledningsgruppen, dels ansvarar för kontorets drift. Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter och på sikt även med statistik.
Arbetsuppgifterna består av att:
• Förbereda och ta fram material till ledningsgruppsmöten
• Kopiera och distribuera material
• Hjälpa till vid möten och kundevenenmang
• Assistera ledningens löpande arbete
• Hålla i kontakt med fastighetsvärd och städbolag samt andra leverantörer
• Ansvara för bud, kontorsmaskiner, kontorsmaterial och växel
• Sköta kundfakturering och kontering av reseräkningar/löneunderlag
• Ha hand om personaladministartion och avtalsregister
• Söka och sammanställa statistik samt utreda eventuella felkällor
Då rollen är ny finns det stora möjligheter att påverka dess utformning.
Uppdraget är på heltid med start omgående och kommer att pågå under 6 månader, med chans till förlängning för rätt person. Under uppdragstiden kommer du att vara anställd hos Proffice och uthyrd till kunden.

Publiceringsdatum
2011-03-25

Kvalifikationer
Du som söker denna tjänst har...
• Administrativ vana
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/statistik
• Erfarenhet från bank-/finansbranschen
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet, framförallt i Excel
• Förutom svenska mycket goda kunskaper i engelska, samt god förståelse för det norska språket
• Ett intesse av att lära dig mer om statistik
Som person är du noggrann, strukturerad, serviceminded och har skinn på näsan. Du tycker om att ta stort eget ansvar och arbetar självständigt. Vi tror att du är en energispridare som vågar ta plats i en arbetsgrupp och som gärna tar egna initiativ.
Du söker en roll där du successivt får ta mer ansvar och utvecklas inom finans, samtidigt som du inte är främmande för enklare arbetsuppgifter. Att arbeta administrativt är något du trivs bra med. Du brinner för att leverera god service såväl internt som externt och har en känsla för det lilla extra.
Välkommen med din ansökan, urvalsprocessen sker löpande.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-10
Registrera din ansökan på www.proffice.se
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Sofia Almerén Persson

Företag
Proffice Sverige AB/Stockholm

Adress
Proffice Sverige AB/Stockholm
Box 70368
10724 Stockholm

Kontorsadress
Mäster Samuelsgatan 60
Stockholm

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-787 17 00
Faxnummer: 08-55341815

Jobbnummer
885895

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Proffice Sverige AB/Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Proffice Sverige AB/Stockholm: