Office Manager/Ekonomiassistent

Infometric AB / Ekonomiassistentjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Infometric AB i Sollentuna, Stockholm eller i hela Sverige

Office Manager / Ekonomiassistent till Infometric
Är du intresserad av arbetsuppgifter som Ekonomiassistent? Vill du få möjligheten att kombinera detta med att skapa ett mervärde och en god stämning för dina kollegor? Hos Infometric erbjuds du en bred och utvecklande roll där du snabbt blir en viktig del i företagets fortsatta utvecklingsresa!


Publiceringsdatum
2023-02-24

Om företaget
Infometric är en ledande och grön leverantör som befinner sig mitt i den intensiva energiomställningen. Infometric är experter på att mäta och spara energi och att hjälpa sina kunder att hushålla med våra gemensamma resurser. Infometric erbjuder moderna tekniska lösningar och hållbara energilösningar som lönar sig - för både plånboken och klimatet. Genom åren har Infometric hjälpt tusentals fastighetsägare och bostadsrättsföreningar att sänka sina energikostnader med hundratals miljoner kronor. De mäter el, varm- och kallvatten och temperatur i fastigheter och i boendes lägenheter. I Infometrics mätsystem ingår också ofta solcellsanläggningar och laddboxar till elbilar. Sedan starten 1995 har Infometric samlat in över en miljard mätvärden. Nu växlar företaget upp med ambitionen att under de närmaste åren bli en ännu större aktör inom den gröna energiomställningen.
Infometrics huvudkontor är placerat i Sollentuna och är omkring 40 anställda.

Dina arbetsuppgifter
Som Office Manager/ Ekonomiassistent på Infometric består din roll av två delar.
Den ena delen är att ansvara för receptionen och det dagliga på kontoret såsom att exempelvis hälsa kunder och kollegor välkomna, men även att beställa kontorsmaterial, se till att det är rent och snyggt samt vara en sann stämningsspridare på kontoret.
Den andra delen av tjänsten består av arbetsuppgifter kopplade till ekonomi, men även att HR-uppgifter kan förekomma som ex. leverantörsreskontra, kundfakturering, posthantering, utläggskvitton, leverantörsavtalsansvar, on-boarding-process nyanställda etcetera.
Din främsta tillhörighet i organisationen är ekonomiavdelningen som består av en grupp om 4 personer och din närmsta chef blir CFO. Du erbjuds givetvis en introduktion för att skapa en förståelse för Infometrics arbetssätt och system.
I rollen blir du del av en arbetsplats som värdesätter samarbete och präglats av att ha roligt och utvecklas tillsammans med företaget.
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Gymnasial utbildning inom ekonomi
• Minst 2 års arbete på ekonomiavdelning
• Erfarenhet av kundservice
• Behärskar mycket god svenska i tal och skrift
Vi söker dig som är en nyfiken person som trivs med att ta stort ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter och driva det självständigt framåt. Du har en förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du är relationsorienterad och tycker om att ha många kontaktytor så väl internt som externt. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat och bidrar med positiv energi.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Sollentuna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-26
E-post: hr@infometric.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Infometric AB (org.nr 556509-4660)
Sollentunavägen 50 (visa karta)
191 40  SOLLENTUNA

Kontakt
CFO
Susanne Filipoff Larsson
susanne.filipofflarsson@infometric.se
070/1807456

Jobbnummer
7485622

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Infometric AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Infometric AB: