Office Manager
Systecon AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-05-28
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Systecon AB i Stockholm Vill du vara nyckelpersonen som får allt att fungera - och alla att trivas? Får du energi av att hjälpa andra, ta ansvar och skapa en miljö där både människor och idéer kan växa? På Systecon vet vi att en välfungerande vardag inte sker av sig själv - den skapas av engagerade människor som får detaljerna att klaffa. Nu söker vi dig som vill bli vår nästa Office Manager: en lösningsorienterad och positiv kraft som skapar ordning, trivsel och får kontoret att rulla varje dag.
Din roll hos oss
Som Office Manager hos oss blir du en nyckelperson i den dagliga verksamheten. Här får du möjlighet att påverka och utveckla arbetsmiljön för att skapa en plats där både trivsel och effektivitet går hand i hand. Du säkerställer att kontoret fungerar som det ska - tekniskt, praktiskt och socialt. Du skapar struktur, rutiner och ordning, samtidigt som du är den som får både medarbetare och besökare att känna sig välkomna. I takt med att vi växer behöver vi stärka vår administrativa grund - och här spelar du en avgörande roll. Hos oss får du ett stort förtroende, breda arbetsuppgifter och möjlighet att påverka både arbetssätt och arbetsmiljö. Tjänsten är på deltid 75%, med fasta arbetstider måndag-fredag.
Vad du kommer göra:
Driva arbetet med att skapa en attraktiv, trivsam och välkomnande kontorsmiljö som främjar både gemenskap och arbetsglädje
Planera, följa upp och ansvara för kontorets budget inklusive inköp av material och utrustning
Hantera och följa upp leverantörskontakter, avtal och kontorsrelaterade tjänster
Fatta självständiga inköpsbeslut utifrån verksamhetens behov
Godkänna fakturor och kontrollera att leveranser överensstämmer med beställningar
Ansvara för att säkerhetsrutiner, brandskydd och krisberedskap finns och kommuniceras till alla medarbetare
Ansvara för bokningar av mötesrum, hotell och events samt välkomna besökare professionellt
Koordinera IT-relaterade ärenden med interna och externa parter
Utföra allmänna administrativa uppgifter för att underlätta den dagliga verksamheten
För att lyckas i rollen tror vi att du har:
Erfarenhet av kontorsansvar och administrativt arbete är ett stort plus, alternativt några års erfarenhet från liknande roller såsom receptionist eller administratör
Erfarenhet av att arbeta med ekonomiadministration, fakturahantering eller budgetuppföljning ses som meriterande
Tidigare erfarenhet av att organisera events eller större mötesarrangemang
God vana att arbeta med affärssystem eller administrativa verktyg (t.ex. Office 365, Teams, eller liknande)
Vana att hantera säkerhetsrutiner, brandskydd och arbetsmiljöfrågor
Bekvämlighet med IT-relaterade frågor och inköp av material
Erfarenhet av koordinering med interna eller externa parter
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
Vem du är:
En engagerad kulturbärare som aktivt bidrar till en inkluderande och trivsam arbetsmiljö
Självständig och initiativrik - du tar gärna egna initiativ för att förbättra både kontoret och arbetsklimatet
Strukturerad och organiserad med god förmåga att prioritera och planera ditt dagliga arbete väl
Kommunikativ och serviceinriktad med en god förmåga att bygga relationer
Trygg i att fatta egna beslut och hantera inköp samt leverantörskontakter
Viktig praktisk information:
Placeringsort: Stockholm
Sysselsättningsgrad: Tjänsten är på deltid, 75%
Arbetstider: Måndag - torsdag 08.00 - 15.00, fredag 08.00 - 12.30
Publiceringsdatum2025-05-28Om företagetVi på Systecon brinner för att hjälpa våra kunder världen över att fatta långsiktigt hållbara beslut. Genom vår egenutvecklade och världsledande programvarusvit Opus Suite skapar vi effektivare drift och underhåll för ledande organisationer inom branscher som försvar, järnväg och energi. Vår styrka ligger i korta beslutsvägar och den fantastiska gemenskap som genomsyrar vårt företag. Vi hjälper varandra och kan stoltsera med en gedigen kunskapsbas och omfattande erfarenhet. Vi som jobbar här har olika bakgrund, ålder och utbildning men vi har också något gemensamt: vi drivs av utveckling och brinner för att vara med och bidra till samhällsnyttan. Vårt uppdrag är att hjälpa företag att effektivt köpa, drifta och avveckla komplexa och kostsamma system, och med vår egenutvecklade och världsledande programvarusvit, Opus Suite, kan kunder över hela världen modellera, simulera och optimera både tillgänglighet och kostnader - något som gör verklig skillnad i deras verksamhet.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Systecon AB (org.nr 556536-6605)
Rehnsgatan 20 (
visa karta)
113 57 STOCKHOLM
Jobbnummer 9364584