Office Manager

IPG Mediabrands AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IPG Mediabrands AB i Stockholm

Är du en proaktiv, positiv och service-minded person med ett enastående öga för detaljer och att se vad som behöver göras? Då ska du läsa mer och söka till den här rollen som Office Manager på vårt trevliga kontor på Grev Turegatan högst upp i Sturegallerian i Stockholm!
Som Office Manager hos oss på IPG Mediabrands behöver du vara välorganiserad och strukturerad. Du är den första våra besökare möter i receptionen och du säkerställer att kontoret alltid ser inbjudande ut för besökare och medarbetare.
I rollen ingår även en del administrativt arbete för att supportera vår ekonomiavdelning samt delaktighet i att organisera olika interna arrangemang tillsammans med vår trivselgrupp.
För att lyckas i den här rollen har du starka organisatoriska färdigheter, ett öga för detaljer, skicklighet i att prioritera uppgifter och möta deadlines.
Ansvarsområden
Hantera dagliga sysslor i receptionen och på kontoret; ta emot besökare, posthantering, boka bud, inköp av kontorsmaterial och övrigt som behövs till kontoret
Samordna och boka interna möten, hjälpa till att fixa inför möten och iordningsställa mötesrum
Se till att alla ytor på kontoret alltid är undanplockade och inbjudande, inklusive mötesrum och köksytor
Samordna och boka resor och hotell. Ansvara för vårt resesystem.
Vara huvudkontaktperson för leverantörer (t ex städfirma och fastighetsägare)
Vara delaktig i att organisera och genomföra interna evenemang såsom AW, sommar- och julfest och andra trevligheter, tillsammans med vår trivselgrupp
Vid behov hjälpa till med interna projekt och ge stöd till olika team inom organisationen.
Ca 25% av din roll kommer vara administrativa uppgifter för att supporta vår ekonomifunktion, där du bland annat kommer lägga upp leverantörer i vårt affärssystem Marathon, hantera vår leverantörsreskontra och kontera leverantörsfakturor, boka in/-utbetalningar, vara behjälplig i månadsboksluten och hantera vår financemejl.

Publiceringsdatum
2024-05-15

Kvalifikationer
Tidigare erfarenhet från servicefunktion, administration och enklare ekonomiassistenuppgifter
Kunnig i Microsoft Office 365
Ha god systemvana och lätt för att lära
Organisatorisk och mycket uppmärksam på detaljer
Stark förmåga att multitaska och prioritera uppgifter effektivt i en snabbrörlig miljö samt uppfylla deadlines
Proaktivt tankesätt med fokus på problemlösning och kontinuerlig förbättring
Kunna arbeta självständigt och ta initiativ i att hantera uppgifter och ansvar
God kommunikationsförmåga och flytande i engelska och svenska, både muntligt och skriftligt

Om rollen
Detta är en tillvidareanställning med inledande 6 månaders provanställning, på plats på vårt kontor på Grev Turegatan i Stockholm.

Om företaget
Vi är Mediabrands; 13 000 kundfokuserade konsulter specialiserade inom media och marknadsföring. Genom vår breda varumärkesportfolio och en företagskultur som bygger på samverkan och samarbete, kan vi skapa förutsättningar för våra kunder att investera smartare och få sina affärer att växa - nu och i framtiden.
I Stockholm är ett team på ungefär 75 dedikerade marknadsförare; specialister och kundansvariga som sitter i trevliga lokaler så centralt man kan komma, högst upp på Grev Turegatan 11 i Stockholm.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
IPG Mediabrands AB (org.nr 556294-4461)
Grev Turegatan 11 A (visa karta)
114 97  STOCKHOLM

Arbetsplats
PMI Initiative/Universal Media AB

Jobbnummer
8681710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IPG Mediabrands AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IPG Mediabrands AB: