Office Management Assistant / Receptionist till DHL

Bravura Sverige AB / Receptionistjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-05-03

Om tjänsten
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 10 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DHL. Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. DHL ingår i koncernen Deutsche Post DHL som finns i 220 länder och har 570 000 anställda. Genom sitt globala nätverk kan DHL erbjuda sina kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har cirka 4000 medarbetare och 65 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som receptionist har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Du tar emot besökare i receptionen på ett vänligt och professionellt sätt och ansvarar för konferensrummen så det är i ordning efter möten samt att lokalerna är i bra skick. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot inkommande samtal, administrera passerkort samt hantera företagets mail och post. Du arbetar tillsammans med och rapporterar till Office Management Coordinator, som liksom du utför receptionistarbete men även ansvarar för rapporter och visst strategiskt. Arbetstiderna är i huvudsak förlagda under dagtid med arbetspass mellan kl 8:40-17.00.

Konkreta arbetsuppgifter:
• Välkomna besökare samt svara på frågor via mejl och telefon
• Passerkortshantering
• Se till att konferensrummen är i ordning efter möten samt att lokalerna är i bra skick
• Posthantering
• Kontorsadministration
• Kontakt med leverantörer och fastighetsskötare
• Ta emot beställningar och servering

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Tidigare erfarenhet av service, gärna som receptionist eller kontorsassistent
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift
• God datavana och kunskaper i Officepaketet

Vidare ser vi att du har en positiv och flexibel inställning och alltid agerar professionellt samt att du trivs i en händelserik miljö där du arbetar lösningsorienterat och proaktivt. Du är social och gillar att ge god service till såväl besökare som kollegor och gör alltid ditt bästa för att nå goda resultat. Din vardag kommer att variera och innehålla olika arbetsuppgifter vilket gör att du har ett prestigelöst förhållningssätt där du kan arbeta med arbetsuppgifter som spänner från högt till lågt. Du ser vad som behöver göras och strukturerar och organiserar detta så inga detaljer glöms bort. Vidare har du lätt för att ta egna initiativ samt har en förmåga att ligga ett steg före.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Julia Dahl
julia.dahl@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7728302

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: