Office Depot söker butikschefer i Stockholm!

Office Depot svenska AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Office Depot svenska AB i Stockholm, Solna, Tyresö, Täby, Strängnäs eller i hela Sverige

Vi erbjuder en arbetsplats där affärerna aldrig står still. Exponering, kampanjer, teamwork och service på toppnivå ligger oss varmt om hjärtat och som det värdestyrda bolag vi är siktar vi alltid lite högre och lite längre. Vårt löfte är att förenkla vardagen för våra kunder, och det ser vi till att uppfylla. Har du ett brinnande intresse, precis som vi, för service och kundrelationer och älskar att underlätta för kunder på deras olika arbetsplatser och hemmiljöer? Har du intresse av att arbeta i ett av världens ledande kontorsserviceföretag? Du kanske även älskar att se medarbetare och kollegor axla uppgifter och utvecklas individuellt och tillsammans i att finna de bästa lösningarna när det kommer till goda affärer och kundrelationer? Försöker du också nå lite längre och lite högre med det du åtar dig?
Om du har svarat JA på ovan, vill vi rekommendera dig att söka till oss som butikschef redan idag. Tjänsten omfattar 100% med start enligt överenskommelse. Vi söker två butikschefer just nu, i centrala Stockholm och i norra Stockholm.
Tjänsten som butikschef
I rollen som butikschef hos oss kommer du att ansvara för en butik när det gäller allt från budget, inköp, planering och utformning av kampanjer och produktexponering samt personalansvar. Du kommer att få utforma och genomföra kundevenemang i butiken och att coacha dina medarbetare till bästa kundbemötande och ökande omsättning.
I butikschefsrollen kommer du att leda medarbetare och fördela arbetsuppgifterna i butiken så att budgeterad försäljning och resultat uppnås, samt att förväntad kundservice nås avseende kvalitet, kostnader och ledtid. Du kommer att arbeta med att kontinuerligt se till att förbättra verksamheten, identifiera styrkor och utvecklingsområden, upprätta och implementera handlingsplaner samt säkerställa en god försäljningsutveckling för butiken. Det är viktigt att du kan visa på ett tydligt ledarskap och med bra kommunikation inom avdelningen uppmuntra till engagemang och delaktighet samt fokusera medarbetarnas kompetenser. Som ledare ska du också säkerställa att företagets policys och rutiner följs samt att arbetsrättsliga lagar och regler efterlevs.
Butiken och teamet som du ansvarar för ska ge mycket god service till företagets lokala och centrala kunder. I din roll ingår även att genomföra viss proaktiv bearbetning inom upptagningsområdet både mot nya och befintliga kunder. Du kommer också att bidra aktivt i arbetet med förbättringar av olika aktiviteter, program och projekt som bedrivs inom företaget. Butikerna kan ha varierande öppettider såväl under vardagarna som helgerna. Rollen rapporterar till Regional Manager för Stockholm/Norr.

Publiceringsdatum
2023-10-26

Kvalifikationer
Du behöver ha minst gymnasieutbildning. Du behöver ha arbetslivserfarenhet som butikschef/ arbetsledare i butik med personalansvar. Du är erfaren och kompetent inom Visual Merchandising.

Dina personliga egenskaper
Dina personliga egenskaper i denna tjänst kommer vara avgörande för hur du kommer trivas och lyckas hos oss. Vi söker dig som har bra förståelse och perspektiv för helheten i kundupplevelser samt hur vi kan ge rekommendationer och konsultation och finna lösningar. Vi ser att du har ett brinnande intresse för försäljning och för att driva människor framåt. Det är viktigt att du är flexibel och att du gillar att vara en del i ett företag i förändring. Vidare är du en person som trivs i en miljö där det ständigt händer saker och du triggas av att vara i ett företag som befinner sig i förändring.
Väl dokumenterad ledarförmåga och erfarenhet av att utveckla medarbetare
Stark personlig drivkraft och målmedvetenhet
Struktur och ordningssinne
Gedigen erfarenhet av direkt och proaktiv försäljning
Tränat öga för exponering och optimering i butik
Kreativ och lösningsorienterad

Om företaget
Office Depot Svenska AB är idag ett av Sveriges ledande kontorsvaruföretag med försäljning via vår rikstäckande säljkår, online och via våra butiker från Umeå i norr till Malmö i söder. Vi vill vara det självklara valet hos kunder och samtidigt bidra till ett enklare, bättre och mer hållbart arbetsliv genom vårt heltäckande utbud av kontorsvaror och kontorstjänster. Vi levererar till rätt plats, i rätt tid och till rätt pris. Våra kunder ska veta att vi alltid löser det som behövs till kontoret!
Varumärket Office Depot grundades i USA 1986 och har funnits i Sverige sedan 2008. Office Depot i Sverige har sitt huvudkontor i Solna och centrallager i Strängnäs. Vi omsätter knappt en miljard svenska kronor och har 260 medarbetare som präglas av att skapa kundupplevelser i toppklass med en passion för det vi gör, ödmjukhet i vår kommunikation samt en medvetenhet i att alla beslut syftar till att leverera ett mer hållbart arbetsliv, varje dag. För den som söker mer information om oss hänvisar till vår hemsida, länk här.
Att ansöka
Ansökan sker digitalt via vår hemsida. Urval, intervjuer och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag den 24 november 2023. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi ber rekryterare att ej göra sig besvär.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Office Depot Svenska AB (org.nr 556024-9558), https://www.officedepot.se/
111 23  STOCKHOLM

Jobbnummer
8217750

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Office Depot svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Office Depot svenska AB: