Office Coordinator till FAM i centrala Stockholm

KFX HR-partner Skandinavien AB / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-06-19

Om tjänsten
Lockas du av att arbeta i en professionell miljö på ett företag som präglas av svensk näringslivshistoria, stark värdebas och stort samhällsansvar? Som Office Coordinator hos vår kund har du varierande arbetsuppgifter inom kontor och administration. Tjänsten är på heltid och du arbetar hos vår kund FAM som har kontor i centrala Stockholm.

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om FAM

FAM är ett privat ägarbolag som förvaltar sina tillgångar genom att vara en aktiv ägare med en långsiktig ägarhorisont. FAM ägs av de tre största Wallenbergstiftelserna - via Wallenberg Investments AB. FAM:s största innehav är SKF, Stora Enso, Munters, IPCO, Kopparfors Skogar, The Grand Group, Höganäs, Nefab och Kivra. Genom värdetillväxt och utdelningar från innehaven bidrar FAM till Wallenbergstiftelsernas värdetillväxt och förmåga att ge anslag till forskning och utbildning.

Dina arbetsuppgifter
Som Office Coordinator är det viktigt att du trivs med arbetsuppgifter som varierar från högt till lågt, är prestigelös och är redo att kavla upp ärmarna. I din roll är det viktigt att ta ett stort eget ansvar samt att vara behjälplig där behovet finns. Du ansvarar både för kontoret och dess besökare samt assisterar teamet på FAM med administrativa uppgifter. Bland annat kommer du att:

• Ta emot gäster och besökare
• Ordna med förtäring till externa och interna möten
• Organisera och hålla ordning i kontorets lokaler
• Boka och koordinera mötesrum och kalendrar
• Assistera i planering/genomförande av team-aktiviteter
• Ansvara för inkommande samtal och mail
• Fakturahantering - dagligt fakturaflöde, inskanning, sammanställningar, attestering, kontering
• Ansvara för inköp av kontorsmaterial och blommor m.m.
• Ta fram och uppdatera veckoplanering, säkerhetsrutiner, mötesrumsrutiner, m.m.
• Agera kontaktperson för externa leverantörer, IT-avdelningen, fastighetsägare och hyresvärd m.m.
• Assistera kollegor med diverse administration, underalg, presentationer och kvittoredovisning m.m.
• Assistera kommunikationschef med kontaktlistor, planering av event, webbsida och trycksaker m.m.

Kvalifikationer
Vi söker dig som älskar att ge medarbetare och kunder det där lilla extra som gör att just du blir oumbärlig! För att lyckas i rollen som Office Coordinator hos FAM tror vi att du har:

• Erfarenhet från arbete på kontor alternativt eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Officepaketet; Outlook, Word, PowerPoint, Excel, Teams
• Vana av att arbeta i olika system
• Goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift

För att trivas som Office Coordinator hos FAM är du servicemedveten, prestigelös, självgående och gillar att vara en del av ett litet tight team. Du är ansvarstagande, positiv till förändringar och kommer med egna initiativ och kreativa idéer. Vidare har du ett noggrant, strukturerat och innovativt arbetssätt.

Övrig information
Start: Augusti

Placering: Centrala Stockholm

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av KFX HR-partner med möjlighet till överrekrytering av kund. På KFX arbetar vi med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida.

Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Sofia Karlberg på 08-663 99 00 eller sofia.karlberg@kfx.se och specificera vilken tjänst du har frågor kring i ditt mail.

Välkommen in med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm

Jobbnummer
7896269

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: