Office Coordinator till Doro

Poolia Malmö AB / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Malmö AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Doro AB utvecklar tjänster och telekomprodukter för seniorer så att de kan leva ett fullt och rikt liv. Förutom positionen som global marknadsledare i sin kategori - telekom för seniorer - erbjuder Doro även en bred portfölj av tjänster och produkter för trygghets- och omsorgslösningar. Dessa smarta lösningar är skräddarsydda för seniorers och funktionshindrades specifika behov, bidrar även till att koppla ihop generationer digitalt och skapa en trygg och självständig tillvaro i det egna hemmet. Doro är ett svenskt publikt bolag och aktien är noterad på Nasdaq OMX Stockholm, Nordiska listan, Small Cap. 2017 uppgick nettoomsättningen till 1 924 miljoner kronor (200 miljoner euro). Besök Doro på www.doro.se eller www.facebook.com/dorosverige.

Presentation
Vill du arbeta i en framgångsrik och internationellt verksam koncern? Är du proaktiv, driven, engagerad, tycker om att ge service och vill fungera som koordinator i en professionell miljö? Då kan detta vara jobbet för dig.

Poolia söker nu för rekrytering till Doros huvudkontor i centrala Malmö en professionell och serviceminded Office Coordinator. Tjänsten är på heltid med tillträde senast januari.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Publiceringsdatum
2018-11-13

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en koordinerande och varierande tjänst med många kontakter både internt och externt. Du får en viktig roll att skapa ett välkomnande och professionellt mottagande för gäster och anställda. Du trivs med att arbeta självständigt och fungera som "the go-to person".

I dina arbetsuppgifter ingår:

• Ansvara för receptionen (kl 08.00-17.00)
• Bistå besökare med sammankoppling med mottagare, gästnätverk, taxi, hotell etc
• Bistå anställda med allmän hjälp och information
• Svara i telefon och på e-mail
• Samordna inköp av kontorsmaterial, förbrukningsmaterial till skrivare och vara kontaktperson för leverantör av kaffemaskiner, kontorsmaterial och städfirma. Justera vid behov rutiner inom gällande avtal.
• Vara kontaktperson för budfirma och koordinera post och paket (in- och utgående)
• Duka fram frukost 1-2 gånger i veckan
• Komplettera städfirman med t ex hantering av diskmaskin, kaffemaskiner och tömma ett fåtal papperskorgar
• Koordinera hantverkare, servicetekniker m fl som har med lokalerna att göra. Beställa uppdrag, assistera med bärhjälp etc
• Förekommande enklare vaktmästeriuppgifter
• Hantera enklare ekonomiassistentuppgifter t ex attestera fakturor, upprätta inköpsanmodan/-order, se till att nya leverantörer för kontoret fyller i underlag för att bli godkända leverantörer
• Jämföra fakturor och priser, skapa underlag för budget och prisjämförelser etc
• Assistera i övriga ärenden, t ex upphandling av olika tjänster
• Vara med i planeringen runt personalaktiviteter

Utbildning och erfarenhet
Du har tidigare erfarenhet av liknande ansvarsområden och arbetsuppgifter. Har du arbetat som Office Coordinator, chefs-/ledningsassistent eller i liknande roll är det meriterande.

Du motiveras av att ge service och skapa nöjda intressenter ("kunder") såväl externt som internt. Vi ser det också som värdefullt om du har jobbat i ett noterat bolag, i en internationell miljö och/eller i ett tjänsteföretag.

Tjänsten kräver att du har lätt för att uttrycka dig skriftligt och muntligt. Du har en god stilistik förmåga och behärskar svenska i tal och skrift. Du har också mycket goda kunskaper i engelska (särskilt tal).

Du har goda kunskaper i Officepaketet.

Du har förmågan att skapa goda relationer samtidigt som du har integritet och lätt för att samarbeta.

För att vara framgångsrik som Office Coordinator tror vi att du också är:

• Professionell och proaktiv
• Serviceinriktad, flexibel och lyhörd
• Kvalitetsmedveten
• Strukturerad och effektiv
• Självgående med stor initiativförmåga

Doro är arbetsgivare från dag 1 och tillämpar en 6 månaders provperiod varefter du erbjuds en tillsvidareanställning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 51881
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Malmö AB

Adress
Poolia Malmö AB
Gustav Adolfs Torg 12
21139 Malmö

Kontorsadress
Gustav Adolfs Torg 12

Jobbnummer
4456483

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Malmö AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Malmö AB: