Office Administrator/Customer Support - Solna

NRG Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NRG Sweden AB i Stockholm, Södertälje, Strängnäs, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Som vår nya kundserviceassistent, kommer du att vara ansvarig för att hantera kundtjänst på vårt svenska kontor i Solna.

Du finner glädje i att tillhandahålla en professionell, proaktiv, telefonbaserad tjänst för kunder och vår säljkår.
Du kommer att garantera professionell sälj- och kundsupport i Sverige, genom orderhantering och kundförfrågningar.
Du kommer agera som ett gränssnitt mellan våra säljare och våra kunder.

Publiceringsdatum
2016-08-03

Företaget
Sennheiser Group tillverkar och säljer produkter och allt-i-ett lösningar inom alla områden av inspelning, överföring och återgivning av ljud.

De produkter som erbjuds inkluderar hörlurar, mikrofoner, trådlösa mikrofonsystem, konferens och informationssystem samt flyg- och hörselprodukter.

Moderbolaget är Sennheiser electronic GmbH & Co. KG med säte i Wedemark. Härifrån de globala aktiviteter som genomförs av den största mängd olika företag, beroende på de områden och länder, hanteras och kontrolleras

Arbetsuppgifter
Dina dagliga uppgifter kommer att omfatta:
• Kundtjänst per tel. och personlig service
• Telefonväxla internt, mobil och till HQ i Danmark
• Ge stöd till säljare
• Offert per tel. eller skriftligen
• Orderläggning
• Uppföljning av kundorder, inklusive erbjudanden och kampanjer
• Aktiva och positiva försäljningsinsatser och kontorssupport
• Kommunikation med Manager och HQ samt Sennheiser KG i Tyskland
• Ge stöd vid produktankomster
• Bistå med logistik
• Ad hoc administrativa uppgifter

Bakgrund
För att lyckas i tjänsten så ska du ha några års erfarenhet av kundservice och förståelse för kundservice och kunna arbeta självständigt.

Teknisk kunskap och erfarenhet inom ljud är en fördel.

Du har utmärkt kommunikativ förmåga i muntlig och skriftlig svenska samt engelska. Övriga nordiska språk är ett plus men inte ett måste.

Som person är du livlig, aktiv och utåtriktad med förmåga att multi-taska i en hektisk miljö.
Du har utmärkt telefonetikett och hög detaljnoggrannhet. God förståelse för kund- och företagskrav.
Du är bekväm med att arbeta självständigt och trivs i hektiska perioder.
Du har förmåga att kommunicera kunders problem och är robust och lugn med empati och god kommunikationsförmåga.
Du har erfarenhet med Microsoft Office och kunskap till Oracle är en fördel.

Övrig information
I denna rektyrering samarbetar Sennheiser med NRG SWEDEN AB (Sale Nordic Sverige AB).

Genomgång av ansäkningarna sker löpande och vi emotser därför din ansökan snarast och senast fredagen den 29 juli.
Vi kan tyvärr endast ta emot ansökningar via vårt system.
Har du frågor är du välkommen att kontakta mig på bodin@nordicretailgroup.com .

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-08
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1464
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Bodin bodin@nordicretailgroup.com

Företag
NRG Sweden AB

Adress
NRG Sweden AB
Linnégatan 9-11
11447 Stockholm

Kontorsadress
Linnégatan 9-11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2975919

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NRG Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NRG Sweden AB: