Office Administrator

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Synergon erbjuder strategisk rådgivning inom IP, med fokus på patent och varumärken, i området Life Science och inom digitala innovationer. De har sedan 2003 etablerat långsiktiga kundrelationer med ett stort antal intressanta bolag och har tre kontor i Sverige.

Nu söker vi nästa Office Administrator till Synergons härliga team i Lerum. Här får du jobba i en självständig och viktig roll där du arbetar varierat inom administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter. Din anställning startar med en gedigen introduktion och vi ser gärna att du kan börja så fort som möjligt. Du kommer utgå från kontoret i Lerum där du jobbar tillsammans med sju kollegor.

Publiceringsdatum
2022-05-12

Arbetsuppgifter
I rollen som Office Administrator kommer du jobba självständigt med främst administrativa och ekonomiska arbetsuppgifter. Du kommer utöver detta ansvara för kontorsrelaterade uppgifter så som att sköta driften på kontoret och hantera inköp.

Administration

Det administrativa arbetet är varierat där du utgår från ett flöde och jobbar i Synergons interna system. Detta innebär bland annat hantering av ärendesystem, hantering av kundernas IP-portföljer och assistera vid nya ansökningar gällande patent och varumärken. Vidare kommer du ha kund och ombudskontakt och hjälpa till med att föra olika typer av ansökningar till registrering.

EkonomiI det ekonomiska arbetet ingår bland annat fakturering, hantering av leverantörsfakturor och genomgång av tidrapporter. Du kommer att samarbeta med en ekonomikonsult i vissa uppgifter såsom bokslutsarbete samt att ta fram statistik inför kvartalsavstämningar.

Vem är du?

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har erfarenhet av administrativt och ekonomiskt arbete. Eftersom du kommer att jobba med fakturering så är det viktigt att du har starka kunskaper inom detta. Vidare kommer du ha kontakt med kunder och leverantörer och detta är något du motiveras av. I tjänsten kommer du använda både svenska och engelska så vi ser att du har mycket goda kunskaper i språken.

Som person är du nyfiken på att utvecklas inom patent och varumärken. Du värdesätter att arbeta i en bransch som är nära hälsa och utveckling. Du gillar att självständigt strukturera, planera och prioritera bland dina arbetsuppgifter i vardagen.

Om Synergon

Synergon erbjuder kvalificerad strategisk rådgivning inom IP (Intellectual Property ), med fokus på patent och varumärken, och praktisk hantering av IP-portföljer. Vi arbetar med helheten runt immateriella rättigheter utifrån ett affärsperspektiv, med fokus på området Life Science och digitala innovationer. Synergon arbetar oberoende av, men tillsammans med, patent- och varumärkesbyråer som en kvalificerad IP-avdelning att hyra in för längre eller kortare uppdrag. Bolaget grundades 2003 och har sedan dess utvecklat långsiktiga kundrelationer med ett stort antal intressanta bolag.

Har vi väckt ditt intresse?

I den här rekryteringen samarbetar Synergon med EQonomy/Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på eqonomy.se och du får då svara på några korta frågor. Vi värnar om din integritet och behandlar allas personuppgifter enligt GDPR förordningen därför kan vi inte ta emot din ansökan via mail hur gärna vi än vill.

Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vi jobbar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Amanda Spejare på amanda.spejare@wise.se.

Välkommen att söka!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "eqonomy19920".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)

Arbetsplats
EQonomy

Jobbnummer
6636268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: