Offert- och projektmanager till Witre

Witre / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Witre i Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige

Witre Manutan är det kompletta företaget inom arbetsplatsutrustning för industri, lager och kontor. Här hittar kunderna allt de behöver för att utrusta sin arbetsplats. Med marknadens bredaste utbud från ledande tillverkare och medarbetare som kan sin sak och brinner för att hjälpa till är vi den enda leverantör man behöver för att skapa bra arbetsmiljö och fungerande dagar på jobbet. Witre Manutan finns i hela Norden och ingår i den europeiska koncernen Manutan, med fler än 200 000 produkter i sortimentet.

Är du en driven och kreativ person som gillar att ta ansvar? Vill du göra en skillnad på jobbet, varje dag? Vill du vara en del av en marknadsledande organisation med passion för kunder och att hitta lösningar?  Vågar du sticka ut och vara annorlunda? Om så är fallet, kanske du är Witres nya Offert- och Projektmanager?   Tjänstebeskrivning I din roll som ansvarig för offerter kommer du att spela en nyckelroll i att utveckla verksamheten. Du kommer att behandla alla förfrågningar från säljteamet och följa upp offert till order. Du kommer att bygga en god kunskap om Witres produktbas för att bli specialist på de produkter som de erbjuder kunderna. När det behövs är du även ute och besöker kunderna för att diskutera offert, projektet eller arbetet som ska utföras.  Du kommer ha nytta av din kunskap i att beräkna marginal och fraktkostnad och stötta i arbetet med inköp av specialprodukter. Du upprätthåller kontakten med leverantör för att få prisstöd, leveransinformation och teknisk support. I tjänsten som Offert- och projektmanager kommer du att vara en del av en engagerad grupp av professionella säljare med starkt fokus på samarbete och motivation. Witre Manutan är en organisation i förändring med fokus på ständig förbättring och för rätt person finns det stora utvecklingsmöjligheter.  Witre erbjuder dig ett grundligt introduktionsprogram för att ge dig bästa möjliga start i din karriär hos oss. I tjänsten kommer du att rapportera direkt till Office manager. Vem är du? Vi söker dig som har en passion för kunder och försäljning. Du är en teknisk och produktintresserad person med förmågan att använda din produktkännedom för att erbjuda rätt produkt till rätt kund. I tjänsten kommer din kunskap i att kunna göra ritningar till användning. Du har god förhandlingsförmåga och kan uttrycka dig professionellt i både svenska och engelska.  Att använda Microsoft Office och CRM-system hör till din vardag och du har dokumenterad goda resultat av försäljning samt 2-3 års erfarenhet av att arbeta B2B. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom samma eller liknande marknad som Witre Manutan verkar i. Körkort är ett krav. Du har en positiv energi som smittar av sig och din styrka ligger i att kommunicera med kunder och du har enkelt för att sätta dig in i kundernas position för att hitta möjligheter och den bästa lösningen. Det kommer naturligt för dig att hålla vad du lovar och du är en pålitlig partner får såväl kollegor som kunder. Att arbeta under pressade deadlines är något som triggar dig och du har förmågan att kunna prioritera i ditt arbete. Är du en resultatinriktad och målinriktad person med ett stort driv och vilja att utveckla dig själv har du hittat rätt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid Löpande

Publiceringsdatum
2015-12-04

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Johansson +46 31 333 54 81

Företag
Witre

Adress
Witre
Kungsgatan 48A
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48A

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2562271

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Witre

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Witre: