OBH Nordica rekryterar Technical Service Engineer- after sales m

Experis Sverige / Elkraftsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla elkraftsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

OBH Nordica är ett nordiskt företag med huvudkontor i Sverige, bolag i Danmark, Finland och Norge, samt verksamheter i Kina, Tjeckien och USA. Företaget har hittills specialiserat sig på att utveckla produkter och apparater inom kök, hushåll, hår och personvård. OBH Nordica strävar efter att med hög innovationstakt kombinera design och funktion för den nordiska konsumenten. För mer information om företaget och produktsortimentet se www.obhnordica.se

Publiceringsdatum
2012-05-22

Dina arbetsuppgifter
Som Technical Service Engineer kommer du att ingå i ett team som hanterar reklamationsfrågor och produkttekniska frågor. Du rapporterar till chefen för After Sales.
Bland dina arbetsuppgifter finns intern och extern support för företagets webbaserade reklamationssystem. Du har ansvar för dagligt underhåll och löpande förändringar av systemet. En annan viktig del är arbetet med att bibehålla en hög produktkvalitet i företaget. Det innebär bl.a. att dokumentera information om produktförbättringar, genomföra felanalyser samt aktivt samla in och analysera information från andra avdelningar och konsumenter.

Vidare arbetar du med:
• Intern support vid produkttekniska frågor
• Produkttester
• Dokumentation

Vem är du?

Dina egenskaper
• Välformulerad på svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Excel
• Metodisk, slutföra påbörjade projekt
• Simultankapacitet, kunna arbeta med flera parallella projekt
• Logisk, förstå orsak och verkan samt logiken i hur en produkt är uppbyggd.
• Flexibel, kan se saker ur flera perspektiv
• Pedagogisk

Kvalifikationer
• Teknisk utbildning på gymnasienivå
• Erfarenhet av hushållsmaskinsreparationer eller motsvarande
• Gärna behörig elektriker, även om arbetet i sig inte kräver behörighet
• God erfarenhet av att arbeta i IT-miljö, t ex affärssystem eller reklamationssystem

Önskemål är också att du har goda kunskaper om Konsumentköplagens tillämpning. Vi ser gärna också att du har arbetat i någon form av reklamationshantering där man möter kunder och/eller konsumenter

Kontaktperson för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar OBH Nordica med Experis. Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Catrine Björn via telefon 08-452 33 39

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrine Björn, +46 8 452 33 39

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1250442

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: