Nytänkande Verksamhetschef till Halmstad Plaza

Aleris omsorg / Sjukvårdschefsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris omsorg i Halmstad, Båstad, Falkenberg, Kungsbacka, Borås eller i hela Sverige

På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?

Om vårt boende Halmstad Plaza Halmstad Plaza är ett helt nybyggt boende som består av 54 lägenheter, fördelat på tre våningsplan med sex enheter om vardera nio lägenheter. Temat för boendet är "den halländska kulturen" och detta kommer att stå i centrum exempelvis gällande aktiviteter. Den interiöra färgsättningen, inredning och utsmyckning har inspirerats av Halmstadsgruppen.

Om arbetet och din utveckling Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete, engagerade medarbetare, goda möjligheter att utveckla ditt ledarskap och förutsättningar att verkligen göra skillnad för de boende på Halmstad Plaza. Som verksamhetschef ansvarar du för helheten - kvalitet, medarbetare, ekonomi och externa relationer.

Ditt uppdrag är att med den boende i centrum driva verksamheten affärsmässigt liksom att främja utvecklingen framåt. Du arbetar nära driften med ansvar att planera, genomföra samt följa upp verksamheten med fokus på kvalitet och effektivitet. Att våra boende får rätt stöd, vård, behandling och omsorg med bästa kvalitet, är en självklarhet i uppdraget. Som ansvarig för verksamheten är det även viktigt att bevara goda relationer med uppdragsgivaren och andra intressenter. Tillsammans med dina kollegor i affärsområdet bidrar du, och strävar mot, att nå företagets vision. Som verksamhetschef i Aleris Omsorg har du personal-, verksamhets- och resultatansvar. Möt Ulrica när hon berättar om sitt arbete som verksamhetschef i Aleris Omsorg.

Du ansvarar för att verksamheten bedrivs i enlighet med våra värderingar Omtänksamhet, Professionalism, Engagemang och Nytänkande och i enlighet med de lagrum vi verkar inom samt de avtal vi har. Arbetet med framtagandet av rutiner och riktlinjer för verksamheten samt framför allt implementerandet av dessa i personalgruppen är en viktig del av arbetet, som du behärskar och tycker om att arbeta med.

Som stöd till dig och verksamheten finns kvalitetsutvecklare, HR, marknad/kommunikation, controller och Regionchef som du även rapporterar till . För att skapa bra förutsättningar samt att utveckla ledarskapet har vi Aleris Ledarprogram. Programmet ska skapa en samsyn på ledarskapet inom Aleris och bidra till att vi får interna nätverk där vi kan utbyta erfarenheter. Programmet ger våra ledare ytterligare trygghet i samt kompetens och motivation för sitt uppdrag. Programmet kompletteras även med andra aktiviteter, till exempel mentorskap, som sker utifrån individuella behov.

Om dig vi söker Som person Du är en positiv och engagerad person som tar tag i möjligheter och problem. Genom ditt engagemang, nytänkande och ditt professionella förhållningssätt skapar du goda relationer med uppdragsgivare, arbetsglädje hos medarbetare samt åstadkommer att boendet är ett attraktivt och självklart val för äldre och deras anhöriga.

Vi söker dig som värdesätter möjligheten till nytänkande, förändring och påverkan och som känner ett stort engagemang. Du är en trygg ledare och en god förebild som utövar ett synligt, närvarande och coachande ledarskap samtidigt som du etablerar och utvecklar goda kontakter med boende, anhöriga, medarbetare och externa kontakter. Som person lockas du av framtidens utamningar och är van att ha budgetansvar.

Du är lösningsfokuserad och har förmåga att prioritera, delegera och följa upp. Vidare har du ett strukturerat arbetssätt och är van att upprätta, följa och utvärdera verksamhetsplaner och handlingsplaner.

Bakgrund

Högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård, utbildad socionom eller annan relevant högskoleutbildning
Några års ledarerfarenhet, gärna från äldreboende eller hemtjänst
Meriterande om du bedrivit förändringsarbete

Publiceringsdatum
2017-09-11

Övrig information
Anställningsform: tillsvidareanställning 40 t/v. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde: Enlig överenskommelse
Individuell lönesättning
Kollektivavtal finns
Utdrag ur belastningsregistret kommer att efterfrågas
Ansökan och kontakt:

Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Ansöker gör du enklast genom att klicka på "skicka ansökan" till höger och fylla i dina uppgifter. Sista ansökningsdag är 2017-09-30,men i och med att vi löpande gör urval rekommenderar vi dig att ansöka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regionchef Tomas Gustavsson 0703-257 562 eller Anna Hoffert HR-Partner 0704-315 664.

Hoppas att vi hörs!

FÖRETAGSPRESENTATION

Aleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har cirka 11 000 medarbetare och omsätter närmare 10 miljarder kronor.

I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.

Varaktighet, arbetstid
Enl ök Enl ök

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Gustavsson +46 070 325 75 62

Företag
Aleris Omsorg

Adress
Aleris Omsorg
Box 47134
10074 Stockholm

Kontorsadress
Katrinebergsbacken 35A

Jobbnummer
3691002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris omsorg: