Nytänkande Service Manager till Aleris Sverige

Aleris Sverige / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aleris Sverige i Stockholm

Publiceringsdatum
2015-12-08

Företaget
Aleris är ett privat vård- och omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom sjukvård, äldreomsorg och psykisk hälsa i Sverige, Norge och Danmark. Aleris ägs av Investor, har cirka 9 000 medarbetare och omsätter närmare 7 miljarder kronor.

Aleris är ett av Skandinaviens ledande privata vård- och omsorgsföretag. Verksamheten har stor bredd och omfattar specialistvård, primärvård och diagnostik, äldreomsorg och hemtjänst samt stöd och boende för unga och psykisk omsorg för vuxna. Aleris ägs av Investor och har cirka 10 000 medarbetare fördelade på 350 verksamheter i Sverige, Norge och Danmark. Som privat aktör vill vi vara en god samarbetspartner till den offentliga vården och omsorgen, såväl ett komplement som en integrerad del. 

Nu söker vi en nytänkande Service Manager som vill bygga upp och driva tjänsteutveckling inom IT för Aleris Omsorg och Sjukvård. Som Service manager hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla en IT-organisation i förändring, samtidigt som du får tillämpa din tekniska kunskap på ett meningsfullt sätt i ett vårdsammanhang.

Aleris Service Manager är en Sverigegemensam roll som rapporterar till CIO. Funktionen ansvarar för att Aleris verksamheter i Sverige erbjuds optimalt IT-stöd enligt överenskomna krav och servicenivåer.

Arbetsuppgifter
Som Service Manager kommer du att ha ansvaret för Aleris outsourcade IT-tjänster. Dina arbetsuppgifter kommer främst att innebära att:

• utveckla, förbättra och följa upp leveransen från tjänsteleverantör
• ansvara för kontroll och underhåll av IT-tjänsters SLA och KPI
• operativt ansvarig i samarbetet med tjänsteleverantör
• etablera, äga och kontinuerligt utveckla Aleris tjänstekatalog
• ansvara för kommunikation gentemot beställare och användare inom Aleris
• utveckla och implementera IT-stödprocesser i samklang med verksamhetsprocesser
• proaktivt arbeta med utveckling och förbättring av kritiska leveranser

Du kommer även att leda forum för leveransuppföljning samt ingå i Aleris ledningsforum för IT.

Din bakgrund 

För rollen som Service Manager söker vi dig som har erfarenhet av en liknande roll i en större organisation. Du är van att arbeta med olika samarbetspartners samt att agera beställare gentemot outsourcingleverantörer. Vidare bör du ha intresse för, och erfarenhet av, att bygga upp och förvalta processer och rutiner. Har du erfarenhet av vårdrelaterad IT är det meriterande för tjänsten.

Du har en högskoleutbildning inom IT eller motsvarande, och är ITIL Foundation Certifierad. Att du behärskar svenska och engelska väl, i både tal och skrift, är en förutsättning för tjänsten. Körkort är ett krav.

Dina egenskaper
Vi tror att tjänsten som Service Manager passar dig som drivs av en vilja att utveckla och förbättra. Du gillar utmaningen i att lösa svåra tekniska problem samtidigt som du trivs i en roll där du får skapa och upprätthålla många kontakter, såväl internt som externt. För att lyckas i rollen bör du ha en förmåga att skapa förtroende och vara pedagogisk i din kommunikation med användare inom företaget, men även kunna ställa tydliga och konkreta krav gentemot leverantörer. Vi tror att du tack vara din tidigare erfarenhet har utvecklat en förmåga att förstå olika verksamheters behov och krav, samt att du på ett självständigt och strukturerat sätt kan driva utvecklingen av IT-system och processer. För att passa in i IT-gruppen är även prestigelöshet, flexibilitet och engagemang värdefulla egenskaper. 

Har du frågor? 
Kontakta gärna: Adam Fall, tf CIO, Tel. 072 5167487

Vill du söka tjänsten?
Skicka din ansökan via vårt rekryteringssystem genom att klicka på ikonen "skicka ansökan".

Välkommen med din ansökan snarast då vi intervjuar löpande för tjänsten, dock senast 2016-01-17.

Besök gärna vår hemsida  www.aleris.se , där du kan läsa mer om oss och våra verksamheter

Vi har i denna rekryteringsprocess gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd. Därför undanber vi oss vänligt men bestämt säljsamtal för ytterligare rekryteringsstöd och annonseringsvägar.

Varaktighet, arbetstid
100% Tillsvidare, vi tillämpar provanställning

Ersättning
Individuell lönesättning, kollektivavtal finns

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Adam Fall 072 5167487

Företag
Aleris Sverige

Adress
Aleris Sverige
Box 47134
10074 Stockholm

Kontorsadress
Katrinebergsbacken 35

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2565477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aleris Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aleris Sverige: