Nytänkande DC-chef för H&M Online

Vega HR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Borås, Ulricehamn, Alingsås, Härryda, Tranemo eller i hela Sverige

Om H&M Online
H&M Hennes & Mauritz AB är ett internationellt modeföretag med över 2000 butiker i 37 länder. H M Online (distanshandel) finns åtta länder i Europa. Ett signum för H&M är att man arbetar tillsammans, med öppna dörrar, korta beslutsvägar och raka rör. H & M:s affärsidé är att ge sina kunder ?Mode och kvalitet till bästa pris?. Mer information H&M finner du på www.hm.com samt på http://shop.hm.com/se/
Huvudsakliga ansvarsområden som DC chef:
Som DC chef får du stort ansvar över att leda och utveckla verksamheten i H&M Online:s distributionscentral i Borås. Tillsammans med ditt logistikteam och ca 300 medarbetare skall du operativt driva, effektivisera och optimera distributionsverksamheten med målen att leverera till högsta möjliga lönsamhet till bästa möjliga och hållbara kvalitet och intern leveranssäkerhet, med minsta möjliga miljöpåverkan.
Operativa ansvarsområden:
Personalansvar för ca 300 medarbetare. Operativt ansvarig för att hela distributionsflödet fungerar enligt uppställda krav på plats. Ekonomiskt ansvar för att driva verksamheten inom beslutade budget- och kostnadsramar. Utarbeta och sammanställa rapporter och förmedla information till berörda chefer och medarbetare. Utveckla, implementera, mäta och följa upp verksamheter och projekt i samarbete med andra avdelningar inom H&M Online.
Strategiska ansvarsområden:
Strategiskt ansvar för att utveckla, optimera och effektivisera verksamhetens distributionscentral i Borås mot uppställda mål tillsammans med logistikteamet. Delta som projektmedlem i interna utvecklingsprojekt.

Publiceringsdatum
2010-08-31

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och liknande arbetsuppgifter, gärna på företag som är verksamma inom postorder och e-handel. Du är van att arbeta i projektform och har kunskaper om och stort intresse av att utveckla och effektivisera logistik- och distributionsprocesser. Du bör ha akademisk utbildning eller motsvarande inom logistik och/eller ekonomi. Har du kompletterande erfarenheter och utbildningar inom verksamhetsområdet samt övrig branscherfarenhet är det meriterande. Du har stor erfarenhet av att leda, utveckla och entusiasmera dina medarbetare. Du skall vara kommunikativ och ha lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och på vårt koncernspråk engelska.

Dina egenskaper
Du är en nytänkare som vågar pröva nya infallsvinklar och metoder för att nå målen. Du är en entusiasmerande ledare som vill skapa framgång för teamet och du får dina medarbetare att växa och ta ansvar. Du är en självgående och resultatinriktad person som alltid tar initiativ. Du kan se helheter och är van att ta ansvar för att verksamheten når uppställda mål. Du är strukturerad, vet om dina brister och har en vilja och intresse för att utveckla dig själv. Du är prestigelös, lätt att samarbeta med och kan enkelt och tydligt kommunicera med alla medarbetare. Du blir inte stressad av hög arbetsbelastning, snabba beslut eller högt arbetstempo.
För mer information om tjänsten gå in på www.vegahr.se, där även ansökan till tjänsten sker.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-25
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Anette Norling, Rekryteringskonsult, 0706-28 66 60, anette.norling@vegahr.se

Företag
VEGA HR AB

Adress
VEGA HR AB
VIKTOR RYDBERGSGATAN 14
41132 GÖTEBORG

Kontorsadress
VIKTOR RYDBERGSGATAN 14
GÖTEBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7017710

Jobbnummer
721747

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: