Nykundssäljare till Logent AB

Moderbolag / Säljarjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Moderbolag i Växjö, Tingsryd, Ljungby, Karlskrona, Hässleholm eller i hela Sverige

Om ...

Till Logent AB, en koncern med flera dotterbolag, söker vi nu en Fields sales/Account manager som ansvarar för hela försäljningsprocessen. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Växjö. Vill du jobba på ett spännande tillväxtföretag? Då kan du vara vår blivande Field Sales!

Publiceringsdatum
2014-11-06

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för hela försäljningsprocessen från besöksbokning till överlämning till driftorganisation. I arbetsuppgifterna ingår att boka möten via telefon, genomföra kundmöten och säkerställa rätt erbjudande och lösningar. I produktportföljen ingår bland annat bemanningslösningar inom logistik, transportlösningar och konsulttjänster. Till ditt stöd finns ett nätverk av kollegor med mycket kunskaper inom logistik, bemanning och försäljning.
Du rapporterar till central Teamleader Sales.

Profil
Tidigare erfarenhet av tjänsteförsäljning inom bemanningsbranschen eller logistikbranschen. För att lyckas är det viktigt att du förstår logistik och kan diskutera logistik på såväl praktisk som strategisk nivå kombinerat med en förståelse för sambandet mellan hög aktivitetsnivå och framgångsrik försäljning. Viktigt är att du kan bygga relationer på alla nivåer i ett företag och fungera som en kunskapsbank åt de företagen du arbetar mot. Dock är rätt person viktigare än rätt dokumentation.
B körkort är ett krav.

Du som person:

• Mål- och resultatinriktad
• Driven
• Förmåga att hantera affärer på olika hierarkiska nivåer i företag
• Relationsbyggare
• Utåtriktad

Vi ser även att du är social, självständig och har en positiv attityd. Du gillar att arbeta i ett högt tempo där tvära kast och snabba beslut är en del av vardagen. För att trivas med tjänsten bör du dessutom ha en hög arbetsmoral och vara stresstålig.
Stämmer detta in på dig så har vi en rolig och utmanande tjänst att erbjuda dig där du får chansen att tillsammans med oss fortsätta vår fantastiska resa. För rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter.
Tjänsten börjar med en provanställning på 6 månader som sedan övergår i en tillsvidareanställning om båda parter känner sig nöjda.
Start sker efter överenskommelse.
Vid frågor kontakta Logents Teamleader Lukas Berghe på 0708-79 30 41.

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistikområdet med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med knappt 3 000 anställda. Under 2014 beräknas Logent omsätta ca 1,7 miljard SEK.

Logent AB är auktoriserade genom Almega och ISO-certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Då Logent AB arbetar för en jämställd arbetsmiljö så ser vi gärna sökande från båda könen.

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1490
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lukas Berghe

Företag
Moderbolag

Adress
Moderbolag
Hammarby Fabriksväg 29-31
12030 Stockholm

Kontorsadress
Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2058407

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Moderbolag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Moderbolag: