Nyfiken Reskontraekonom till Holmen Finance Centre
Holmen AB / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping,
Linköping,
Nyköping,
Örebro,
Västerås eller i
hela Sverige Ett smart och meningsfullt val
Är du en nyfiken lagspelare med kunskap och intresse för ekonomi? Vill du bidra med ditt engagemang och din servicekänsla för att bygga en ekonomiorganisation i toppklass? Då kan du vara den vi söker!
Din nya arbetsplats
Holmen Finance Centre ansvarar för huvuddelen av Holmens redovisnings-, rapporterings- och reskontraprocesser samt operativt inköp. Här jobbar vi i team och hjälper gärna varandra, vilket gör det lätt att trivas hos oss. Idag är vi ca 25 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.
Din framtida utmaning
Som ekonom i kundreskontran förväntas du ta ansvar för hela den aktuella kundreskontraprocessen, vilken innefattar bokning av inkomna betalningar, utbetalningar, kontoavstämningar och likviditetsplanering.
Du får huvudansvar för ett eller flera affärsområden inom Holmenkoncernen men gruppen ansvarar tillsammans för processen och arbetar tex med en gemensam kontaktyta för mail och telefon. Arbetet i sig är standardiserat men ingen dag är den andra lik eftersom främst interna men även externa kunder över hela världen ständigt utvecklar oss!
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har YH utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Du är både modig och nyfiken och gillar att jobba tillsammans med dina kollegor i gruppen för att på bästa sätt lösa vårt gemensamma uppdrag och utveckla våra processer. Då HFC är en utpräglad serviceorganisation förutsätter vi att du trivs med kontinuerlig kundkontakt och vill bidra till en serviceorganisation i toppklass.
Vi arbetar främst i Unit4 (Agresso) och till viss del IFS så erfarenhet från de systemen värdesätter vi högt liksom goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Eftersom våra kunder finns över hela världen är kunskaper i både svenska och engelska ett krav.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med ett gäng härliga kollegor utgör navet i Holmenkoncernens ekonomiflöde. Du får en roll där du tillsammans med gruppen bidrar till en uppskattad, effektiv och serviceinriktad leverans till våra interna kunder inom och utanför Sverige.
Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.
Ansök redan idag!
Vi kommer att intervjua löpande och rekryteringen kan avslutas innan sista ansökningsdag!
Vi får skogen att växa och ge
Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2022-06-02ErsättningIndividuell månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHolmen AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Holmen AB (org.nr 556001-3301),
https://www.holmen.com/sv Arbetsplats Holmen
Kontakt Markus Halldestam, Teamledare Kundreskontra
markus.halldestam@holmen.com 072-4530136 Jobbnummer 6708741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.