Nyfiken Reskontraekonom till Holmen Finance Centre

Holmen AB / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping, Linköping, Nyköping, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Ett smart och meningsfullt val

Är du en nyfiken lagspelare med kunskap och intresse för ekonomi? Vill du bidra med ditt engagemang och din servicekänsla för att bygga en ekonomiorganisation i toppklass? Då kan du vara den vi söker!

Din nya arbetsplats
Holmen Finance Centre ansvarar för huvuddelen av Holmens redovisnings-, rapporterings- och reskontraprocesser samt operativt inköp. Här jobbar vi i team och hjälper gärna varandra, vilket gör det lätt att trivas hos oss. Idag är vi ca 25 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.

Din framtida utmaning
Som ekonom i kundreskontran förväntas du ta ansvar för hela den aktuella kundreskontraprocessen, vilken innefattar bokning av inkomna betalningar, utbetalningar, kontoavstämningar och likviditetsplanering.

Du får huvudansvar för ett eller flera affärsområden inom Holmenkoncernen men gruppen ansvarar tillsammans för processen och arbetar tex med en gemensam kontaktyta för mail och telefon. Arbetet i sig är standardiserat men ingen dag är den andra lik eftersom främst interna men även externa kunder över hela världen ständigt utvecklar oss!

För att lyckas i rollen
Vi söker dig som har YH utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet. Du är både modig och nyfiken och gillar att jobba tillsammans med dina kollegor i gruppen för att på bästa sätt lösa vårt gemensamma uppdrag och utveckla våra processer. Då HFC är en utpräglad serviceorganisation förutsätter vi att du trivs med kontinuerlig kundkontakt och vill bidra till en serviceorganisation i toppklass.

Vi arbetar främst i Unit4 (Agresso) och till viss del IFS så erfarenhet från de systemen värdesätter vi högt liksom goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel. Eftersom våra kunder finns över hela världen är kunskaper i både svenska och engelska ett krav.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig en utvecklande tjänst där du tillsammans med ett gäng härliga kollegor utgör navet i Holmenkoncernens ekonomiflöde. Du får en roll där du tillsammans med gruppen bidrar till en uppskattad, effektiv och serviceinriktad leverans till våra interna kunder inom och utanför Sverige.

Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.

Ansök redan idag!
Vi kommer att intervjua löpande och rekryteringen kan avslutas innan sista ansökningsdag!

Vi får skogen att växa och ge

Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2022-06-02

Ersättning
Individuell månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Holmen AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Holmen AB (org.nr 556001-3301), https://www.holmen.com/sv

Arbetsplats
Holmen

Kontakt
Markus Halldestam, Teamledare Kundreskontra
markus.halldestam@holmen.com
072-4530136

Jobbnummer
6708741

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen AB: