Nyfiken Kundanalytiker till Åhléns CRM & Kundinsikt
Åhléns / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åhléns i Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping,
Gävle eller i
hela Sverige Vi på Åhléns är stolta över att vara ett av Sveriges starkaste varumärken. Vi har idag 65 fina varuhus runt om i hela Sverige och e-handel via åhlens.se. Företaget grundades redan 1899 som ett litet postorderföretag i Insjön i Dalarna men har vuxit till att idag omsätta 4,8 miljarder och våra 3 000 skickliga medarbetare möter 80 miljoner kunder varje år. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt.
Vi har ett högt engagemang hos våra medarbetare och vi brinner för att bli lite bättre varje dag. Eftersom vi är en del av Sveriges största detaljhandelskoncern Axel Johnson AB finns goda utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare.
Just nu söker vi en kundanalytiker till Åhléns CRM & Kundinsikt. Teamet, som är en del av Åhléns marknadsavdelning, har som uppdrag att engagera och inspirera kunderna via medlemsprogrammet samt att skapa kundinsikt för utveckling av Åhléns erbjudande, säljkanaler och kommunikation. Åhléns har en hög ambition att utvecklas inom analytics och att skapa en kundinsiktsdriven organisation där beslut baseras på data.
Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vi erbjuder dig
Rollen som kundanalytiker CRM innebär att med hjälp av analys utveckla Åhléns CRM-arbete; öka relevansen och effektiviteten i kunddialogen för att bygga mer långsiktiga och lönsamma kundrelationer. Förutom att du kommer jobba tätt med vår andra CRM-analytiker kommer du ingå i ett analysforum som är organisationsöverskridande. Genom ökad förståelse för olika kundgruppers behov, beteende, attityder och värde så bidrar du också i arbetet med att förflytta Åhléns till att bli ett insiktsdrivet företag. Vi erbjuder dig goda chanser att utvecklas och du får ofta vara med under hela processen - från början till slut.
I rollen ingår även att:
Driva övergripande mätningar, kundundersökningar inom t e x kundnöjdhet och varumärkesförflyttning
Ansvarig för genomförande av diverse djupanalyser och kundinsiktsprojekt (senaste hållbarhetsfrågor - vad är det i vår kontext, vilka är duktiga på det - kvalitativa intervjuer ex. Framåt kanske segmentering - uppdaterad). Vanliga metoder vi använder oss av är te x djupintervjuer, fokusgrupper och kunddatabasanalys
Omvandla data och analys till relevanta kundinsikter, och på ett tydligt sätt kommunicera dessa till andra funktioner på Åhléns (t ex affärsområden, e-handel, etablering och marknad)
Delaktig i analysforum och strategiska organisationsöverskridande analysprojekt som kan röra allt från sortiment till utveckling av nya tjänster.
Ansvara för att kravställa behov av data mot BI och IT
Utveckla automatiska rapporter baserade på kunddata. Förse verksamheten med rapporter och underlag för viktiga KPI:er
Som kundanalytiker rapporterar du till Chef CRM & Kundinsikt.
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre.
Vi söker dig som har en har en akademisk examen inom ekonomi eller motsvarande. Du har god analytisk förmåga och har tidigare jobbat med stora mängder data. Du har tidigare jobbat tätt med BI och IT och har erfarenhet av SAS Enterprise Guide. Vi tror att du har arbetetat inom området i 2-3 år.
Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom detaljhandel eller i något researchföretag. Meriterande om du också har jobbat i enkätverktyg, BI-verktyg, som t e x Qlickview, och har grundläggande kunskap i SQL.
För att lyckas i rollen hos oss är du en person som är intresserad av kunden, du är kommunikativ och en lagspelare. Du är analytisk, strukturerad och nyfiken. Du gillar att jobba i ett högt tempo och trivs i en föränderlig miljö. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss sp snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.
Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
Varaktighet, arbetstid
100 % Provanställning
Publiceringsdatum2018-03-01ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÅhléns
AdressÅhléns
Ringvägen 100
11860 Stockholm
KontorsadressRingvägen 100
Jobbnummer 3993724
Observera att sista ansökningsdag har passerat.