Nyfiken Jr. ekonomiassistent till storbank

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du en utbildad ekonom med något års erfarenhet, stor utvecklingsvilja och ännu större intresse av att lära dig hur bankvärlden fungerar? Vill du dessutom lära dig detta hos en av Sveriges ledande banker som erbjuder dig ett meriterande uppdrag där du har chansen att utveckla dina ekonomiska kunskaper? Då har vi tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2015-12-17

Beskrivning
Perido söker nu en junior ekonomiassistent till en av våra kunder, en svensk storbank som nu är på jakt efter sitt nästa tillskott. Tjänsten är placerad på deras kontor som du hittar i Rissne, i nordvästra Stockholm.

Du kommer att arbeta i ett team med fokus på leverantörs- och kundreskontra där ni tillsammans har ansvar för hanteringen av dessa ärenden. Organisationen har nyligen implementerat ett nytt system och du kommer att hjälpa de anställda som har frågor inom detta när det kommer till fakturafrågor, som en sorts support. Självklart har du någon tidigare erfarenhet av kund- eller leverantörsreskontra och känner dig något bekant med dessa områden. De flesta arbetsuppgifter sker i MS Office produkter och då det är extra viktigt att du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel och att du behärskar detta program väl.

För att trivas i den här rollen tror vi att du är flexibel, lättlärd, stresstålig och har ett stort intresse för redovisning i alla dess former. Rollen innebär ett högt arbetstempo vilket kräver att du arbetar bra i stressade situationer, både i grupp och i de fall du arbetar med självständiga uppgifter. Vill du nu ta chansen att påbörja din ekonomikarriär hos en av Sveriges största banker? Tveka då inte på att skicka in din ansökan redan idag!

Kravprofil för detta jobb
• Minst gymnasial utbildning
• Erfarenhet av arbete med kundreskontra och/eller leverantörsreskontra
• Erfarenhet av något ekonomisystem
• Goda kunskaper i MS Office, framförallt Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Konsultuppdrag mellan 2016-01-04 till 2016-03-31.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12857AK i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
12857AK

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 12857
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2583332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: