Nyfiken ekonomiassistent till fastighetsavdelnin
Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du ha ett meriterande uppdrag inom hyresadministration där du får chansen att jobba både med ekonomirelaterade uppgifter och vara ett stöd kring det administrativa? Är du dessutom ansvarsfull, snabblärd och har lätt för att sätta dig in i olika sammanhang? Då har vi uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2015-10-28BeskrivningPerido söker en ekonomiassistent för ett brett uppdrag på en fastighetsavdelning hos ett välkänt läroverk med placering strax norr om centrala Stockholm. Rätt person välkomnas till en trivsam och omtyckt arbetsplats med engagerade och positiva medarbetare.
I denna roll som ekonomiassistent har du som huvudsaklig arbetsuppgift att ansvar för att inkommande samt utgående hyresfakturor hanteras i tid, samt uppföljning av dess betalningar. Du rapporterar direkt till chefen för ekonomi och administration. Du kommer att bli upplärd i flera specifika system och har flera kollegor att bolla frågor med. Du kommer att ge stöd i följande moment:
• Stämma av inkommande hyresavier mot aktuella kontrakt
• Stämma av inkommande hyrestillägg, dvs. el, värme mm
• Kontera och beställningsgodkänna inkommande hyresavier samt fakturor gällande hyrestillägg
• Kontera och i vissa fall beställningsgodkänna leverantörsfakturor.
• Fakturera andrahandshyror för inhyrda bostäder
• Fakturera externa andrahands lokalhyresgäster.
• Fakturera/interndebitera hyror för inhyrda lokaler ut till dem som nyttjar respektive lokaler.
• Övrigt ekonomiadministrativt arbete kring anläggningsredovisning.
För att trivas i rollen så tror vi att du är en ansvarsfull person med ett gott självförtroende och en ?fixar-attityd?. Om du dessutom har erfarenhet av offentlig verksamhet eller av ekonomi är det mycket värdefullt. Oavsett tror vi att du är en person som gärna tar sig an en utmaning med energi, struktur och en stark vilja att tillsammans med dina kollegor nå hela vägen fram till mål. Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan.
Kravprofil för detta jobb• Gymnasieutbildning inriktning ekonomi eller motsvarande
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av offentlig verksamhet
• Yrkeserfarenhet inom ekonomi/hyreshantering
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillträde omgående. Uppdragstiden är minst tre månader med god chans till förlängning.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12586EL i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb12586EL
Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seVaraktighet, arbetstid
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 12586
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2500783
Observera att sista ansökningsdag har passerat.