Nyexad revisorsassistent till Rödl & Partner

Framtiden i Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Rödl & Partner expanderar och behöver till hösten utöka sin personalstyrka med ytterligare en revisorsassistent. Är du en nyexad ekonom som brinner för revision och siffror så är detta det perfekta jobbet för dig.

Publiceringsdatum
2015-05-21

Arbetsuppgifter
Som revisorsassistent kommer fokus att ligga på revision. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat utredningsarbete, löpande revision och rapportskrivning. Rapportskrivningen sker på svenska såväl som på engelska. Du kommer även genomföra besök hos klienter och ansvara för kontakten med en del av dessa. Till en början kommer du få ta rygg på dina mer erfarna kollegor och bli tilldelad en mentor. För rätt person finns stora möjligheter till utbildning, utveckling och på sikt auktorisation.

Om företaget
Rödl & Partner är en tysk revisions- och konsultorganisation med ca 3700 medarbetare i ett 43-tal länder. Rödl & Partners affärsidé är att hjälpa tyska medelstora, ofta privatägda bolag att expandera internationellt. Med denna affärsidé och en unik affärsmodell har Rödl & Partner på 20 år vuxit organiskt från en regionalt verksam byrå med 100 medarbetare till en internationell koncern med 94 kontor i 43 länder.

Rödl & Partner är en unik organisation på flera sätt. Till skillnad från andra globala revisions- och konsultorganisationer är Rödl & Partner inte ett nätverk utan en one firm med en koncernliknande uppbyggnad. Rödl & Partner skiljer sig också åt genom den multidisciplinära affärsmodellen. Ekonomi, skatt och affärsjuridik utgör likvärdiga kärnkompetenser.

Rödl & Partner etablerades 1977 i Nürnberg i södra Tyskland av Bernd Rödl som är både Rechtsanwalt (advokat) och Wirtschaftsprüfer (auktoriserad revisor). Redan från början har en affärsmodell baserat på samarbetet mellan jurister och ekonomer varit fundamentet för Rödl & Partner. Vår företagskultur präglas av detta och det entreprenörskap som har gjort Rödl & Partner framgångsrikt.

Rödl & Partner Nordic AB startade sin verksamhet år 2000 och var då det första revisionsföretaget som etablerades helt och hållet på initiativ av en utländsk aktör. Genom organisk tillväxt och mindre förvärv har Rödl & Partner vuxit till dagens ca 40 medarbetare. Organisationen består av ett nordiskt huvudkontor i Stockholm och därutöver etableringar i Öresundsregionen genom kontoret i Malmö som organiserar både danska och svenska medarbetare och en filial i Vaasa i Finland.

Profil
För att trivas i rollen och vara framgångsrik som revisorsassistent krävs det att du:

• Har en examen i ekonomi från högskola/universitet med inriktningen redovisning/revision.
• Har ett genuint intresse av redovisning och revision.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är även meriterande om du:

• Behärskar tyska i tal och/eller skrift.
• Tidigare arbetat med redovisning och/eller revision. Kanske har du arbetat extra under studietiden eller varit ekonomiansvarig i kårverksamhet eller brf.

Vi tror att du som söker har, förutom intresset för revision, en hög stresstålighet och stark integritet. Utöver detta är du initiativrik, har förmågan att prioritera och viljan att lösa problem. Som kollega är du öppen, positiv och tycker om att samverka med andra människor.

Om företaget
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Anställningsvillkor
Arbetsort: Stockholm
Arbetstider: 8-17. Övertid förekommer.
Startdatum: 2015-09-01.

Urval sker löpande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 5354
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Filip Eriksson 0707661445 filip@framtiden.com

Företag
Framtiden i Sverige AB

Adress
Framtiden i Sverige AB
Warfvingesväg 29
11251 Stockholm

Kontorsadress
Warfvingesväg 29, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2303971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: