Nybohovsskolan söker specialpedagog 20%
Stockholms kommun / Speciallärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Järfälla,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
I våra skolor och på våra fritidshem ska varje elev få möjlighet att nå toppen av sin potential.
För att nå dit behöver vi de absolut bästa lärarna. Därför ska alla våra lärare i fritidshem/fritidspedagoger:
- Planera, genomföra och utvärdera verksamheten med utgångspunkt från nationella mål och riktlinjer.
- Tillämpa en variation av arbetssätt, uttrycksformer och lärmiljöer.
- Erbjuda en meningsfull fritid som utgår ifrån elevernas behov, intressen och erfarenheter.
- Inta ett demokratiskt och empatiskt förhållningsätt. Där god omsorg kombinerat med undervisning, tillsammans stimulerar elevens utveckling och lärande
Arbetsplatsbeskrivning
Nybohovsskolan är en F-6 skola med cirka 200 elever och ligger uppe på Nybohovshöjden i en växande del av Liljeholmen. Skolan omringas av skog och ger optimala möjligheter för uteverksamhet. Skolan har en fantastisk närmiljö med en stor skolgård, flertal lek- och klätterställningar.
Gå gärna in på vår hemsida, twitter och Instagram för mer information om vår verksamhet:
https://nybohovsskolan.stockholm.se/https://www.instagram.com/nybohovsskolan/https://twitter.com/nybohovsskolan Arbetsbeskrivning
Vi söker en specialpedagog som kan arbeta hos oss en dag i veckan, ca 20%.
• är en del av skolans elevhälsoteam,
• observerar, kartlägger och planerar insatser för enskilda elever, grupper och klasser,
• handleder/ger konsultation till pedagogisk personal kring gynnsamma fysiska lärmiljöer, extra anpassningar i undervisningen, ger stöd i det pedagogiska arbetet utifrån ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt, delaktig i utvecklingen av skolbibliotek
• kartlägger hinder och framgångsfaktorer i lärandemiljön på individ-, grupp- och organisationsnivå,
• ger stöd i upprättande och utvärderingar av handlingsplaner/extra anpassningar och pedagogiska utredningar,
• skriver och utvärderar åtgärdsprogram utifrån rektor beslut,
• samordnar pedagogiska insatser för eleverna som är i behov av särskilt stöd,
• tar del av externa utredningar och samordnar insatser på skolan och
• organiserar och genomför elevhälsomöten med arbetslag, enskilda lärare, vårdnadshavare och externa aktörer
Publiceringsdatum2020-11-24Kvalifikationer• Specialpedagogexamen och legitimerad lärare
• Dokumenterad erfarenhet, utbildning och hög kompetens i handledning av pedagoger
• Erfarenhet, kunskap och hög kompentens i kartläggning av elevers kunskaper och kunskapsutveckling inom olika områden och olika ämnen
• Erfarenhet och kompetens kring IKT, digitala hjälpmedel för elever i behov av särskilt stöd
• Mycket god kunskap och skicklighet i skriftlig dokumentation
• Mycket god kommunikativ förmåga, flexibel samt har en mycket god förmåga att skapa relationer med elever och skolans pedagoger
• Kommunicerar utifrån ett lösningsfokuserat perspektiv och är respektfull i varje möte med elever, kollegor och vårdnadshavare
• Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet
Välkommen in med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Varaktighet, arbetstid
20-30%. Tillträde: 2021-02-01 eller enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStockholms kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5329".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)
Arbetsplats Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen
Jobbnummer 5460428
Observera att sista ansökningsdag har passerat.