Ny daglig verksamhet enligt LSS söker aktivitetsledare
Malmö stad Funktionsstödsförvaltningen / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö stad Funktionsstödsförvaltningen i Malmö I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!
Daglig verksamhet enligt LSS ska bidra till goda levnadsvillkor och har som syfte att skapa meningsfulla aktiviteter. Övergripande mål är att ha brukarens behov i centrum och kontinuerligt anpassa innehållet så att det är meningsfullt för brukaren. Stöd och service som ges ska vara grundade på respekt för brukarens självbestämmande och integritet. Stödet ska ges på ett sådant sätt att det stärker brukarens tilltro till sin egen förmåga. Malmö stad har daglig verksamhet på mer än 50 olika platser. Innehållet varierar från sinnesstimulering och social samvaro till arbete på företag i grupp eller enskilt.
Publiceringsdatum2019-01-23ArbetsuppgifterVi söker nu tre engagerade medarbetare som är intresserade av att vara med och starta upp en ny daglig verksamhet enligt LSS.
Vi söker även en medarbetare till Annexet daglig verksamhet.
Som aktivitetsledare i verksamheten aktiverar och handleder medarbetare personer med intellektuell funktionsnedsättning. Aktivitetsledarens roll innebär ett brukarnära arbete, att delta i det vardagliga arbetet tillsammans med brukare. Omvårdnadsuppgifter utifrån brukarens stödbehov kan förekomma. Tillsammans med övrig personal ansvarar medarbetarna för planering, genomförande och utvärdering av verksamheten. Dokumentera enskilt och tillsammans med övrig personal. Vid behov upprätta individuella handlingsplaner vid utmanande beteende samt ansvara för att planen följs upp, utvärderas och uppdateras.
Vi arbetar enligt en tydliggörande pedagogik som bygger på att göra världen så tydlig och förutsägbar som möjligt.
Aktivitetsledare ansvarar för uppgifter som
t ex underlag för utbetalning av habiliteringsersättning, beställning och granskning i ekonomisystem, larm, brandskyddskontroll, felanmälan, aktivitetsrum och övrigt som är nödvändigt för verksamhetens utförande.
Du förväntas delta aktivt i eventuella förändringsarbeten och ständigt arbeta lösningsfokuserat för brukarnas bästa.
KvalifikationerVård- och omsorgsprogrammet, Barn- och fritidsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Minst ett års erfarenhet av att arbeta inom LSS och eller personer med funktionsnedsättning
är ett krav. Erfarenhet av arbete med utmanande beteende är ett meriterande.
Erfarenhet av att arbeta med tydliggörande pedagogik är meriterande. Erfarenhet av arbete med AKK (alternativ och kompletterande kommunikation) är meriterande.
Erfarenhet av att ha arbetat inom LSS är ett krav. Så även god kunskap om psykisk ohälsa.
God datavana och kunskap om dokumentation är ett krav.
Erfarenhet av att starta upp ny verksamhet är meriterande.
Då man möter många olika brukare och kollegor ställs höga krav på social smidighet, självständighet och en trygghet i sig själv varför stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Arbetsuppgifter kan komma att förändras och utvecklas i snabb takt och som medarbetare måste man vara flexibel och kunna skifta fokus, ta egna initiativ och fatta självständiga beslut.
Bra på att hantera stress, kunna förhålla sig till snabba förändringar och förändrade förutsättningar.
Körkort (B) är meriterande.
ÖVRIGT
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Ansökningarna kommer att behandlas utifrån de uppgifter som registreras i din digitala ansökan. Var därför noga med att föra in alla utbildningar, erfarenheter och meriter du vill göra gällande på ett korrekt sätt innan ansökan skickas iväg.
Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-02-13
Ange följande referens när du ansöker: 177-18-197
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKaroly Gödri-Martis 040-344395/0734-473534
Marlene Ten Hof
FöretagMalmö stad Funktionsstödsförvaltningen
AdressMalmö stad Funktionsstödsförvaltningen
Fänriksgatan 1
23840 Malmö
KontorsadressFänriksgatan 1 23840 Malmö
Jobbnummer 4571409
Observera att sista ansökningsdag har passerat.