Nu söker vi ytterligare ett administrativt proffs med telefoniva
Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg i Göteborg Räddningstjänsten Storgöteborg är ett av Sveriges största räddningstjänstförbund
med cirka 900 medarbetare, en omslutning på cirka 500
mkr och svarar för räddningstjänst och förebyggande skydd
i våra sex medlemskommuner Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Lerum och Partille. Verksamheten är organiserad som kommunalförbund.
Vi arbetar för att få en jämnare könsfördelning
och ökad mångfald för att spegla samhället i stort.
Administrativa Enheten är en nyetablerad enhet inom Tekniska Avdelningen, Räddningstjänsten Storgöteborg, med ansvar för avdelningens gemensamma administration, för växel, reception och kontorsvaktmästeri HK Gårda och Helpdesk för interna felanmälningar.
Publiceringsdatum2010-12-09ArbetsuppgifterArbetsinnehåll
Tjänsten är bred och ställer krav på flexibilitet, integritet och hög servicekänsla.
Då enheten är ny kommer du att medverka till att skapa nya administrativa rutiner.
Du deltar i arbetet med att upprätta, implementera och underhålla avdelningens verksamhetsplan.
Du kommer att arbeta självständigt med t ex försäkringsadministration och licenshantering samt koordinera avdelningsgemensamma utbildningar.
Du har förståelse för det ekonomiska flödet och kommer att hantera leverantörsfakturor omfattande kontroll mot avtal, kontering och kontakt med leverantörer.
Du ingår i HelpDesk Level 1, vilket innebär att ta emot felanmälningar, underhålla ärendehanteringssystemet och ge support till slutanvändare.
Tjänsten omfattar också avlösning i reception och växel (ej 112).
KvalifikationerDu har flerårig erfarenhet av motsvarande administrativt arbete och från telefonväxel & receptionsarbete.
Du har mycket god datorvana och är receptiv till nya system.
Du behärskar Officepaketet väl, har erfarenhet av ärendehanterings- och hänvisningssystem och har gärna verkat i Lotus Notes miljö.
Du är kommunikativ, uttrycker dig mycket väl i tal och skrift i svenska språket samt förstår och talar god engelska.
Som person har du en positiv grundsyn, har hög integritet och en naturlig känsla för service.
Du är flexibel, noggrann och kreativ med god förmåga att strukturera.
Som lägst har du gymnasieutbildning med teoretisk/administrativ inriktning. Eftergymnasial utbildning är meriterande liksom kurser inom offentlig förvaltning.
Du har körkort klass B.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Placering Tekniska Avdelningen, Kålltorp Heltid. Individuell lön. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-12-31
Ange följande referens när du ansöker: A194835
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktAnna Wiking, 031-335 28 33,
anna.wiking@rsgbg.seFacklig kontaktMarie Kjellandsson, 031-335 28 91,
marie.kjellandsson@rsgbg.seFöretagGöteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg
AdressGöteborgs stad, Räddningstjänsten Storgöteborg
Box 5204
40224 Göteborg
Jobbnummer 797927
Observera att sista ansökningsdag har passerat.