Nu söker vi rekryterare till ett konsultuppdrag i Stockholm

Kornboden / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kornboden i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Huddinge eller i hela Sverige

Till en myndighet i Solna söker vi nu efter två personaladministratörer till ett konsultuppdrag med start i oktober. Uppdraget omfattar 100% och kommer att pågå till slutet av februari 2019 med möjlighet till förlängning. Vi söker efter dig som är utbildad inom området och har ett par års erfarenhet inom yrket.



Publiceringsdatum
2018-08-24

Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter som Personaladministratör/Rekryterare innebär att du kommer driva och genomföra
rekryteringar till myndigheten, inom ramen för befintlig rekryteringsverksamhet
som finns organiserad hos myndighetens HR-avdelning.
Du kommer ha mycket kontakt med människor och vi ser gärna att du är servicerik samt kundorienterad.
Du ansvarar för hela rekryteringsprocessen från dialog med beställare, kravställning,
utvärdera cv, genomförande av intervjuer, referenstagning samt följa upp och sammanställa
urvalsprocessen inför avslut mm.
Ditt uppdrag innebär att bidra till en effektiv kompetensförsörjning på myndigheten och som stöd finns en gemensam rekryteringsprocess och gemensamt arbetssätt med rutiner rutiner som bygger på kompetensbaserad rekryteringsmetodik.

Denna myndighet erbjuder en arbetsplats
med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
som är till nytta för medborgare och företag
med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
med en god balans mellan arbete och fritid.



Kvalifikationer
Högskoleutbildning inom personalvetarprogrammet eller likvärdig utbildning.

Minst tre (3) års dokumenterad arbetslivserfarenhet från liknande arbete.

Goda kunskaper i svenska avseende tal och skrift. Med god kunskap avses obehindrat kunna
tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor.

Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system. Med goda kunskaper avses att obehindrat
navigera i MS Office programvaruprodukter.

Goda kunskaper om HR-System som exempelvis Personec, Primula M.fl.

God kännedom om lagar och förordningar på området

Det är meriterande (ej ett krav) om du har erfarenhet av rekrytering inom myndighet
och erfarenhet av arbetspsykologiska tester vad gäller genomförande och utvärdering.



Personligt:

För att passa i detta uppdrag se vi att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, vara positiv
och kundorienterad. Med god kunskap avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och
kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor.

Anställningsform:
Visstid



Sysselsättningsgrad:
Heltid



Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön



Övrig information:
Urval sker löpande så välkommen med din ansök redan idag.
Du söker tjänsten via vår hemsida: www.kornboden.se





Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i gelsbygd sedan 1996.
Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madelene Sahlin, Konsultchef madelene.s@kornboden.se 019-6890134

Företag
Kornboden

Adress
Kornboden
Drottninggatan 26
70210 Örebro

Kontorsadress
Drottninggatan 26

Jobbnummer
4309707

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kornboden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kornboden: