Nu söker vi en Service Operation Manager till Inera

Inera AB, Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inera AB, Stockholm i Stockholm, Karlstad, Lund eller i hela Sverige

2025 ska Sverige vara bäst i världen på att använda digitaliseringens möjligheter för att nå en god och jämlik hälsa och välfärd. På Inera är vi med och förverkligar den e-hälsovisionen. Med hjälp av smarta digitala lösningar kan verksamheterna effektiviseras och kostnader sänkas. Tjänsterna kan stödja kontakten mellan invånare och regioner - eller kommunverksamheter, samt ge medarbetare i verksamheterna effektiva arbetsverktyg. Idag utvecklar och förvaltar Inera ett flertal digitala tjänster, bland dem 1177 Vårdguiden, arkitektur- och infrastrukturtjänster, kunskap- och verksamhetsstöd. Läs mer om oss och våra tjänster på www.inera.se.

Brinner du för IT-drift och leverans av säkra och stabila digitala tjänster? Vill du vara med och påverka digitaliseringen av svensk välfärd? Vi ska nu förstärka vår kapacitet med en roll som ska ha fullt fokus på vår drift och IT-leverans. Känns det som något som skulle kunna utmana dig?

Inera levererar ett femtiotal digitala tjänster som är nödvändiga för att Sveriges vård och omsorg ska fungera. Tjänsterna är utvecklade under lång tid och vidareutvecklas ständigt. Många av tjänsterna används dygnet runt och den mest använda (1177.se) har upp till 30 miljoner besökare på en månad. Flertalet av tjänsterna utvecklas Agilt tillsammans med olika aktörer på marknaden och driften är outsourcad. Inera ska kunna garantera att tjänsterna levereras och fungerar i enlighet och att de står emot de hot som finns i omvärlden.

Publiceringsdatum
2022-01-20

Om tjänsten
Inera har påbörjat ett arbete med att stärka vår drift och förvaltning. Som i de flesta organisationer är detta en balansgång mellan stabilitet i form av tydliga och väl etablerade processer baserade på ITIL, i förväg överenskomna servicefönster och rigorösa tester, samtidigt som det från tjänsterna finns en stark vilja att tillgodose våra användare och kunders behov av ny funktionalitet genom snabbhet och Agilt arbetssätt.

Ditt uppdrag blir att vara fokalpunkten för allt detta. Utifrån varje tjänsts SLA ska du säkerställa att vi har de OLA och UC som behövs. Du ska säkerställa att våra underleverantörer både har nödvändig kunskap och tillräckliga resurser för att genomföra sina uppdrag. Du ska säkerställa att tjänsternas drift övervakas på ett tydligt och bra sätt och att tjänsterna monitoreras på ett sätt som gör att tillgänglighet kan mätas på tjänstenivå. En del av arbetet innebär att identifiera och åtgärda orsaker till de incidenter som uppkommer och ha fokus på våra drift- och förvaltningsprocesser. Du kommer ha ett arbetsledande ansvar så ditt ledarskap är viktigt och även vara ansvarig för ekonomisk uppföljning av våra driftavtal.

Är det här du?

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har gedigen erfarenhet av både it, verksamhetsutveckling och ledarskap. Du har förmågan att verka i komplexa strukturer/miljöer och förstår vikten av förankring och gott samarbete. Du kan lyfta dina medarbetare, ser fördelen i allas olikheter och är duktig på att få till effektiva samarbeten. Du har en stor vana av att förstå, följa upp och se till att det sker en efterlevnad av de avtal som finns eller tecknas.

Du har erfarenhet inom både digitalisering och kommunal verksamhet, vana av strategiskt arbete och har en god förmåga att skapa dig en överblick. I detta fall innebär det att kunna förstå och se de utmaningar som digitalisering av regional och kommunal verksamhet innebär.

Vi tror att du har en nuvarande roll som Service Manager eller Service Operation Manager eller likande inom en region eller kommun eller har motsvarande roll hos en it leverantör. En akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet från tidigare yrkesroller är ett krav, liksom flytande kunskaper i svenska.

Som person behöver du ha lätt för att skapa kontakt samt ha en mycket god kommunikativ förmåga. Vi tror att du trivs med att samverka med många olika aktörer så som myndigheter, regioner, kommuner och andra kunder. Du känner dig bekväm på dessa arenor och känner att du vill representera Inera i externa forum. För att trivas i rollen bör du också tycka om att verka i en föränderlig miljö och du behöver vara duktig på att entusiasmera andra. Vidare behöver du vara strukturerad och ha en god förmåga att prioritera i ett brett spektrum av ansvar och uppgifter. Du är van vid att agera taktiskt och har ett pragmatiskt förhållningssätt.

Har du frågor om tjänsten?

• Sektionschef Karl Holmberg: 070 388 28 70
• HR-generalist, Nina Ingren: 070- 327 70 30
• Fackliga frågor (Vision) Monica Rosén, 072-724 32 81

Vi undanber oss all hjälp med rekrytering!

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inera AB, Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inera AB (org.nr 556559-4230)

Arbetsplats
Inera AB, Stockholm

Jobbnummer
6267676

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inera AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inera AB, Stockholm: