Nu söker vi en Materialplanerare!

EuroMaint Rail AB / Lagerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos EuroMaint Rail AB i Örebro, Hallsberg, Säffle, Borlänge, Åmål eller i hela Sverige

Om rollen

Materialplanering inom Euromaint växer och vi söker nu en ny medarbetare till vårt kontor i Örebro. Materialplanering består idag av sex medarbetare och har i uppdrag att bevaka och säkra materialbehovet till de kontrakt vi har för underhåll av alla typer av spårburen fordon för person- och godstrafik samt infrastrukturarbeten. Kontrakten varierar i omfattning och underhållet av fordon och komponenter sker i någon av våra verkstäder från Luleå i norr till Malmö i söder. Dina arbetsuppgifter/ansvar innebär b.la att:

• Vara delaktig i utvecklingen och implementeringen av S&OP, Sales & Operation Planning.

• Vara materialplaneringsrepresentant i anbud, kontraktsuppstart, under kontraktstid fram till och med eventuellt kontraktsavslut.

• Delta och bidra till att utveckla arbetet inom avdelningen genom att bland annat utveckla och förbättra processer för lagerstyrning och lageroptimering med hänsyn till materialtillgänglighet och kapitalbindning.

• Hantera inkommande ärenden till materialplanering som till exempel behovsrelaterade frågor så som säsongsvariationer, kampanjer etc, ändringshantering, parametersättning, omsättningslagerfrågor mm.

• Vara materialplanerings representant i olika projekt och aktivt bidra till att stärka samarbetet med andra avdelningar inom Euromaint som till exempel inköp, teknik, kontrakt och produktion.

Vi erbjuder en roll där du blir en del av ett team av kompententa medarbetare där det finns stora möjligheter att själv styra och anpassa dagen efter eget önskemål.

Egenskaper och kompetenser

Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning för tjänsten samt flera års erfarenhet av arbete inom logiskt och/eller lageroptimering med god förståelse för processer relaterade till Supply Chain. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och är en van användare av affärssystem och Excel, gärna även erfarenhet av PowerBI.

Som person är du självständig, ambitiös men samtidigt prestigelös och agerar på eget initiativ och får saker att hända. Du är resultatorienterad, metodisk och förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Vidare är du öppen för förändring och bidrar aktivt för lösa problem och skapa förbättringar.

Mer om tjänsten

Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsort är Örebro.

Intresserad?

Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan då urval och tillsättning kan komma att ske under ansökningstiden. Sista dagen för ansökan är den 29 januari. Om du har frågor angående tjänsten går det bra att kontakta Anneli Wikström, Logistikchef, mobil: 076-002 0064.

Välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Euromaint erbjuder kvalificerade servicetjänster baserat på ett komplett utbud av verktygstjänster, effektiv logistik samt materialhantering och digitala lösningar. Bolagets tjänster och produkter säkrar tillförlitligheten och livslängden för alla typer av spårburna fordon såsom passagerartåg, spårvagnar, godsvagnar samt lok och arbetsmaskiner. Euromaint har en omsättning på 1,7 miljarder SEK och cirka 1000 medarbetare (2022). Euromaint ägs sedan 2019 av den spanska koncernen CAF.

Läs mer på www.euromaint.com

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Euromaint Rail AB (org.nr 556032-2918), http://www.euromaint.com

Arbetsplats
Euromaint

Jobbnummer
8465292

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från EuroMaint Rail AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos EuroMaint Rail AB: