Nu söker vi en Logistic Coordinator till AstraZeneca
Logent AB Stockholm / Logistikjobb / Södertälje
2018-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nu söker vi en Logistic Coordinator till AstraZeneca" (publicerad 2018-02-14) ⬅️
Visa alla logistikjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Logent AB Stockholm i Södertälje,
Nykvarn,
Botkyrka,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Om tjänsten
Logistic Coordinator - Outbound Sweden Operations
Om Logent
Logent är en oberoende tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande inom Supply Chain Management för logistikintensiva verksamheter. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Logistik, Bemanning, Hamn & Hub och Kompetens. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3000 anställda. Under 2016 omsatte Logent ca 1,5 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på AstraZeneca i Södertälje, med start omgående.
Arbetsuppgifter
Din spelplan
Du är en viktig del i värdekedjan ut till kund där du som Logistic Coordinator ansvarar dels för order management processen och dels för att utleveranser av läkemedel kommer fram till kund i rätt tid och med rätt dokumentation. Du är länken mellan våra kunder och våra interna funktioner. Vi samarbetar med flertalet funktioner internt, främst planeringen, kvalitetsavdelningar, centrallagret, förråden och finans. Externt fungerar du som koordinator mot våra speditörer och agenter. Vi har starkt fokus inom AstraZeneca att jobba med Lean och vi jobbar för att vårt arbete också ska genomsyras av den filosofin - standardiseringar, ständiga förbättringar och processoptimering är en naturlig del av vår vardag.
Din roll
Som Logistic Coordinator ansvarar du självständigt för orderhanteringen och skeppningarna till ett antal exportmarknader. Du kommunicerar dagligen i varuförsörjningsfrågor via mail, telefon och Skype. Arbetet innefattar kontakter internt samt med kunder och speditörer, planering och bokning av transporter samt framtagning av dokument till leveranser. Utförandet av arbetsuppgifterna ska ovillkorligen följa de föreskrifter och rutiner som avser kvalitet och säkerhet (GMP/GDP) som är vedertagna inom AstraZeneca.
Rollen innefattar huvudsakligen rutinartade arbetsuppgifter men även viss problemlösning och systemanalys. Du deltar i avvikelse- och reklamationsutredningar.
Arbetet utförs i en global miljö med hög takt, med starkt fokus på tvärfunktionellt samarbete. Rollens natur kräver en förmåga att vara flexibel och att självständigt kunna prioritera och göra bedömningar för hur tiden bäst fördelas för att arbetet ska bedrivas effektivt.
Krav
Vi förutsätter
Du har stor erfarenhet av kundservice och logistik samt av att jobba i SAP med order- och transportrelaterade processer. Lämplig utbildningsnivå är Universitets/Högskole-utbildning med inriktning på supply chain, logistik, exportadministration, spedition eller annan serviceindustri. Du har god kommunikationsförmåga, ett krav är att du behärskar engelska och svenska mycket väl i både tal och skrift.
Framgångsfaktorer
Du är en social och utåtriktad lagspelare, du strävar efter bra samarbete i dina kontaktytor och tar alltid personligt ansvar. Viktiga egenskaper är att du är noggrann och känner dig bekväm att följa våra fastställda regler, rutiner och standards. Du är engagerad, flexibel och serviceminded.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2018-02-07ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-15
Ange följande referens när du ansöker: 2053
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinn Landin
linn.landin@logent.seFöretagLogent AB Stockholm
AdressLogent AB Stockholm
HAMMARBY KAJ 14
12030 Stockholm
KontorsadressHAMMARBY KAJ 14
Jobbnummer 3951919
Observera att sista ansökningsdag har passerat.