Nu söker vi en kunnig administratör till våra LSS verksamheter

Helsingborgs kommun / Administratörsjobb / Helsingborg
2021-11-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nu söker vi en kunnig administratör till våra LSS verksamheter" (publicerad 2023-03-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs kommun i Helsingborg, Klippan eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen
På vård- och omsorgsförvaltningen arbetar vi med människor. Riktiga människor. Människor som, precis som du, lever livet. Vi är cirka 3000 medarbetare - från undersköterskor, sjuksköterskor och arbetsterapeuter till ekonomer, utredare och biståndshandläggare som på olika sätt bidrar till att stadens äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett rikt och självständigt liv.

Drivs du av möjligheten att få arbeta verksamhetsnära och att i din breda roll som administratör få möjlighet att använda alla dina färdigheter? Nu söker vi en proffsig och erfaren administratör till LSS verksamhetsområde 3.

Administrationen består av ett team på 6 administratörer och enhetschef. Vi ger administrativ service åt ett 30 tal enheter med strax över 300 medarbetare. Vi har våra kontor i en nyrenoverad och ljus lokal på Landskronavägen i Helsingborg.

Vill du ingå i ett härligt arbetslag med energi och lösningsfokus där vi hjälps åt? Välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2021-11-02

Dina arbetsuppgifter
Som administratör är du van med arbetsuppgifter som exempelvis rör ekonomi, inköp och schemaläggning. I ditt arbete ställs dessutom höga krav på service då du dagligen har kontakt med både interna och externa samarbetspartners, kollegor och medarbetare.

Du arbetar med flera parallella uppgifter samtidigt och du kommer att få nyttja din förmåga att skapa struktur och leverera på utsatt datum.

Du arbetar i ett tätt samarbete med enhetschefer och ni jobbar tillsammans för att driva på utveckling som skapar värde för brukaren.

Arbetet som administratör ställer höga krav på flexibilitet, noggrannhet och samarbetsförmåga och vi förbereder dig för uppdraget genom en välplanerad introduktion och bredvidgång.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Arbetsplatsen är rökfri och hälsomedveten. Som anställd får du ett friskvårdsbidrag på 3000 kronor per år.

Kvalifikationer
Som arbetsuppgifterna beskriver ställs det höga krav på dig som administratör. Du ska ha en administrativ utbildning och du ska ha arbetat med administration och schemaplanering tidigare. Du är van vid att arbeta i olika digitala system och program och har lätt för att lära dig fler. Du har förmågan att handleda dina kollegor och erbjuda support gällande digital teknik. Du är dessutom strukturerad, anpassningsbar och noggrann.

Det är meriterande om du har B-körkort, har erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och är bekant med några av våra stödsystem som exempelvis Affärssystem UBW, Medvind, Procapita, Winlas och Personec P.

Din ansökan kan betraktas som ett arbetsprov för redan där kommer vi att se dina färdigheter inom administration. Du har skrivit ett aktuellt och informativt CV och i ditt personliga brev berättar du kort om varför du vill arbeta just hos oss, vad du gör nu och vad du kan. Genom att presentera dig själv i text på ett tydligt, strukturerat och proffsigt sätt har du möjlighet att gå vidare i processen eftersom du visat att du har flera av de färdigheter som är viktiga i tjänsten.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information
Sista dag att ansöka är 2021-11-14

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: 2022-02-01

Antal tjänster: 1

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.

Innan möjlig anställning kommer en bakgrundskontroll ske. I de fall där kontroll av utdrag ur belastningsregister är lagstadgat kommer även detta att genomföras.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Helsingborgs kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Helsingborgs kommun (org.nr 212000-1157), https://helsingborg.se

Arbetsplats
Helsingborgs stad

Kontakt
Enhetschef
Marion Vetterlöv
042-10 50 68

Jobbnummer
6088418

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs kommun: