Nu söker vi en kund- och säljkoordinator på Telge Energi!
Telge Energi AB / Butikssäljarjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telge Energi AB i Södertälje,
Stockholm,
Nacka,
Göteborg eller i
hela Sverige Telge Energi är ett elbolag från Södertälje som alltid utmanat branschen, vi är elbolaget som går mot strömmen. När du jobbar hos oss är du med och tar kampen för klimat, miljö och en hållbar framtid för barnen. Vi jobbar rent, schysst och godhjärtat och 2017 blev vi utsedda till högst ansedda energibolaget i Sverige. Svenskarnas favorit! År 2017 blev vi också belönade med kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt av branschföreningen Kontakta.
Din dag på jobbet
I din roll som kund- och säljkoordinator kommer du att få innehållsrika, fartfyllda dagar. Du driver olika typer av projekt inom kundutveckling, kundservice och försäljning och bidrar till att utveckla elbranschens mest nöjda och lojala kunder. Det innebär riktade aktiviteter till olika kundgrupper, som t.ex. erbjudanden, lojalisering och informationsinsatser. Det innebär också administration och uppföljning av olika typer av kundprocesser. Du kommer att ha ett tätt samarbete med säljcoach och bemanningskoordinator och tillsammans planerar och hanterar ni frågor för att kundcenter ska fungera så bra som möjligt, både på daglig basis och på lång sikt.
Publiceringsdatum2018-05-24Dina arbetsuppgifter• Att driva olika typer av projekt inom kundutveckling, kundservice och försäljning
• Ansvar för projektmål
• Samarbete med andra avdelningar
• Bidra till att utveckla elbranschens mest nöjda och lojala kunder
• Projektledning i/av kundrelaterade initiativ och projekt, tex förbättringsprocesser i kundresan inkl CRM-plattform.
Mer om ditt nya jobb
Du kommer i din nya roll också att ha ett löpande samarbete med andra avdelningar inom hela bolaget, med kundens bästa i fokus. Eftersom vi ser positivt på utveckling är det bra om du är en person som kommer med idéer, förslag och förbättringar. Vi jobbar i ett öppet kontorslandskap med närhet till alla avdelningar. Vi har enkelt för att tala med varandra och ger feedback för att nå bästa möjliga resultat. Vi trivs väldigt bra ihop och har tid till att skratta med varandra samtidigt som vi fokuserar för affärens bästa. Vårt fokus är försäljning & kundnöjdhet.
Det här är du
Den här tjänsten passar dig som brinner för relations- och kundutveckling, kundnöjdhet och kundservice. Du måste ha en hög förståelse för varför processer är viktigt och verkligen gilla att arbeta med processförbättringar. Är du dessutom positiv och gillar att vara en lagspelare så är du precis den vi söker! Givetvis känner du igen dig i Telges kärnvärden, - öppen, enkel, personlig och modig.
Krav * Kunskap om elbranschen och dess processer för att hantera hela kundresan
• Erfarenhet av att arbeta i Microsoft Dynamics CRM
• Erfarenhet att arbeta i Officepaketet
• Erfarenhet och intresse av att arbeta med statistik
• Hög förståelse för digitala gränssnitt
• Vill utvecklas inom Kundutveckling, kundkommunikation, kundservice och försäljning
• Analytisk förmåga för att kunna följa upp, analysera och agera på avvik mot mål
• Vara proaktiv och komma med förbättringsförslag för att nå avdelningsmål
Det här är vi
Telge Energi är ett bolag som drivs av att göra bättre varje dag. Vi säljer enbart ren el från 100 % förnybara källor. Vi driver dessutom flera initiativ utanför vår kärnaffär exempelvis barnens egna klimatpris Childrens Climate Prize. Telge Energi ingår i Telge-koncernen och här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.
Ansök idag
Vi vill gärna höra mer från dig! Skicka därför din ansök så snart som möjligt, och allra senast 8 juni 2018. Varmt välkommen att bli en av oss!
Kontaktuppgifter för detta jobbVill du veta mer om tjänsten kontakta Thomas Prim, rekryterande chef, 08 550 220 92. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Mats Elfdahl, HR-specialist, 08-550 220 75. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Anders Lindgren för SACO. Du når båda på 08-550 220 00. Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
Telge Energi är ett elbolag från Södertälje som alltid utmanat branschen. Först sänkte vi priserna, sen kämpade vi mot kolkraften. Nu vill vi ge barnen en ljusare framtid och en mer hållbar planet. Läs mer på:
www.telgeenergi.seTelge består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och ägs av Södertälje kommun. Uppdraget är att ge Södertäljeborna bra tjänster och att bidra till ett attraktivt Södertälje. Koncernen har 700 medarbetare och en omsättning på 6 000 Mkr. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, stadsnät, science center och bemanning. Läs mer på:
www.telge.seSökord: kundkoordinator, säljkoordinator, kundansvarig, kundutveckling, kundnöjdhet, kundservice
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningEnl ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktThomas Prim
FöretagTelge Energi AB
AdressTelge Energi AB
Box 633
15127 Södertälje
KontorsadressBox 633
Jobbnummer 4164822
Observera att sista ansökningsdag har passerat.