Nu Söker Vi En It-Supporttekniker
Venue Retail Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Venue Retail Group AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige **** Servicekontoret ****
Venue Retails servicekontor är beläget på Ringvägen 100 vid Skanstull i Stockholm. På kontoret arbetar idag 52 medarbetare inom funktionerna inköp, marknad, logistik, HR, IT, ekonomi & försäljning. Alla medarbetare sitter tillsammans på ett plan i öppna lokaler. Samtliga funktioner inom servicekontoret har som främsta uppgift att säkerställa att våra butiker får det stöd som de behöver i sitt dagliga operativa arbete för att kunna erbjuda ett förstaklassigt sortiment såväl som service.
Nu söker vi en nyfiken och engagerad supporttekniker för arbete med 1st-line support till vår IT-avdelning på Södermalm i Stockholm. Du kommer att ingå i en grupp på 5 personer som ansvarar för IT funktionen i en koncern med 3 olika butikskedjor i Norden.
Huvudfunktion och arbetsuppgifter
Som supporttekniker i kommer du att arbeta med att ta emot ärenden från kunder via telefon och mail. Du ansvarar självständigt över att samla in tillräcklig med information från kund för att kunna göra en analys och därefter lösa ärendet alternativt ta hjälp av annan instans i eller utanför Servicedesken. Du har fokus på och löser klientrelaterade ärenden kring butiksdatasystem, Microsoft Office, mailhantering, konto, behörigheter, utskriftsproblem och så vidare. Till din hjälp finns dokumenterade rutiner och instruktioner samt din egen uppbyggda kunskapsbank.
IT jour
Vi tillämpar ett rullande schema där du var 3e vecka kommer ha jour kvällstid och helger under butikers öppettider. Du kommer inledningsvis att få en introduktion som ger dig rätt förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb!
Publiceringsdatum2013-04-19ProfilDu har en eftergymnasial utbildning inom IT alternativt har arbetat ett par år med liknande arbetsuppgifter. Det viktigaste är att du har ett stort intresse för IT och grundkunskaper inom Microsoftplattformen, främst kopplat till klientsidan. Vidare har du erfarenhet av att arbeta med telefonen som främsta redskap samt goda muntliga och skriftliga kunskaper i såväl svenska som engelska.
Det är meriterande om du har språkkunskaper i norska.
Som person är du social och serviceinriktad och har lätt för att prata med nya människor. Du tar stort ansvar i ditt arbete och har en hög noggrannhet i det du gör. Vidare sätter vi stort värde på din flexibilitet och förmåga att själv driva ditt arbete framåt. Då du själv ansvarar för dina ärenden är det också viktigt att du är lösningsorienterad och vågar ställa rätt frågor, samt har förmåga att avgöra när din hjälp inte är tillräcklig och ärendet behöver slussas vidare.
Branschvana från handel är meriterande.
B-körkort meriterande.
Rapporteringsansvar - Organisatorisk placering
Ingår i IT-avdelningen, rapporterar till CIO/CSO.
UtbildningsbakgrundDu har en högskoleutbildning inom IT.
Din personlighet
Som person är du noggrann och kommunikativ. Att du är flexibel samt tar egna initiativ ser vi som en förutsättning. Du brinner för att uppnå resultat samt tänker affärsmässigt i ditt dagliga arbete.
Tjänsten är en heltidstjänst med provanställning på 6 månader.
Placering i på huvudkontoret Skanstull, Stockholm.
Resor förekommer till våra butiker i Norge och Sverige.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vi ser fram emot din ansökan snarast, dock senast den 30 april
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagVenue Retail Group AB
AdressVenue Retail Group AB
Box 4011
10261 Stockholm
Jobbnummer 1527731
Observera att sista ansökningsdag har passerat.