Nu söker vi en Financial Controller!

Hedera Group AB (publ) / Controllerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hedera Group AB (publ) i Göteborg, Öckerö, Lilla Edet, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Hedera startade 2015 och har på kort tid utvecklats till att bli en erfaren och effektiv aktör med fokus på kvalitet. Hederas tillväxtstrategi är att förvärva bolag inom vård och omsorg samtidigt som vi levererar en organisk tillväxt. Den organiska tillväxten inom Hedera Bemanning låg i Q1 2023 på 76%. Vi har ett viktigt uppdrag i att möjliggöra att kompetens och engagemang stannar inom vården. För det krävs att vi hela tiden strävar efter att bli en ännu bättre arbetsgivare för våra medarbetare och att vi arbetar aktivt att bibehålla våra höga eNPS-värden. I senaste undersökningen för intern personal uppmättes ett eNPS-värde på 40, vilket vi är otroligt glada och stolta över.
Hos oss får du drivna kollegor, en arbetsplats med högt i tak och möjligheter att utvecklas!

Publiceringsdatum
2023-06-27

Om tjänsten
Nu söker vi en hungrig och driven person som vill bli en del av vårt ekonomiteam. Som Financial controller inom vårdbemanning arbetar du i ett team om sju personer som sitter utspritt i landet. Placeringsort Stockholm eller Göteborg. Du har ett nära samarbete med affärsområdeschefen för bemanning och du ingår i den operativa ledningsgruppen för affärsområdet Bemanning. Du rapporterar direkt till CFO i Göteborg.
Som Financial controller är du en viktig pusselbit i att få ihop helheten för oss inom Hedera Bemanning. Du arbetar med
upprättande och kvalitetssäkring av månads- och årsbokslut,
analyser och rapporter till stöd för kommersiella beslut och regulatorisk efterlevnad,
avvikelseanalys mot budget och kostnadskontroll,
budgetarbete,
rådgivning och stöd till ledning och verksamhet,
ansvar för löpande bokföring,
moms-/skatt och inkomstdeklarationer,
löpande utvecklingsarbete av rutiner och processer,
intern och extern finansiell rapportering, och
att säkerställa att det finns välfungerande ekonomiska informationssystem i verksamheten.

Om dig
Du har arbetat med liknande uppgifter tidigare i minst två år och du har relevant högskoleutbildning. Du bör vara en fena på Excel och meriterande är om du har erfarenhet av Qlik. Har du arbetat självständigt i budgetprocesser är det ett plus. Flytande i svenska i tal och skrift är ett krav.
Som person är du ordningsam, strukturerad, positiv och ansvarstagande och du kan sätta dig in i nya arbetsuppgifter snabbt samtidigt som du är flexibel och prestigelös.
Vi erbjuder
Hedera erbjuder dig en dynamisk och flexibel arbetsmiljö. Vi är ett snabbväxande bolag inom en spännande och föränderlig bransch och söker drivna engagerade medarbetare som vill växa tillsammans med oss.
Vi tror på frihet under ansvar och tycker det ska vara kul att gå till jobbet. En inkluderande företagskultur där vi är stolta över det vi gör är en självklarhet för oss.
Vi erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag, roliga hälsoutmaningar, tjänstepension och avtalsförsäkringar. Du omfattas av kollektivavtal via Kompetensföretagen Almega.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-07-07
E-post: per.j.levin@hederagroup.se

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hedera Group AB (publ) (org.nr 556802-2155)
Drakegatan 10 (visa karta)
412 50  GÖTEBORG

Arbetsplats
Hedera Group

Kontakt
CFO
Per J. Levin
per.j.levin@hederagroup.se
0725-84 44 39

Jobbnummer
7916904

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hedera Group AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hedera Group AB (publ):