Nu söker vi en driven ekonomiassistent till Warner Bros

Hero / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige

Om bolaget:

För vår kund Warner Bros. 's räkning ska vi nu tillsätta en ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra och utläggsredovisning. Warner Bros. International Television Production Sverige AB är ett dotterbolag till Time Warner Inc. - ett av de största internationella medieföretagen. WBITVP Sverige AB är ett kreativt, talangstyrt produktionsbolag som både utvecklar, producerar och distribuerar innehåll i olika genrer inklusive reality, fakta, dokumentärer och underhållning. Läs gärna mer i följande länk https://wbitvp.com/sverige

Arbetsuppgifter/Ansvar:

I aktuell tjänst kommer du att arbeta med leverantörsreskontran i ett ekonomiteam på 6 personer.Dina arbetsuppgifter kommer främst att vara registrering av leverantörsfakturor samt all administration som detta medför.Du kommer även att ansvara för kvittoredovisning och andra relaterade arbetsuppgifter kring företagskort. Utöver detta tillkommer även diverse ad hoc-uppgifter som påminnelsehantering, indrivning av attester och övrig administration.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbete på en ekonomiavdelning med liknande arbetsuppgifter. Det är viktigt att du har en god förståelse för och intresse av processerna kopplade till leverantörsreskontra. Vidare önskar vi att du har:

Goda kunskaper i Excel

Engelska i tal och skrift (koncernspråk)

Har du tidigare arbetat i Navision eller Microsoft Dynamics NAV är detta meriterande. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Som person är du positiv, noggrann, självgående och ansvarstagande. Du trivs i en miljö där det händer mycket och tilltalas av att arbeta i en spännande bransch! För att trivas i rollen är du även prestigelös, proaktiv och en do:er.

Möjligheter:

Nu har du möjlighet att få arbeta i en spännande bransch, i ett glatt team med en härlig stämning. Du kommer även få möjlighet att växa i din roll som ekonomiassistent, och för rätt person finns det möjlighet till överrekytering. Om du är en person som gillar fart och fläkt är detta tjänsten för dig!

Tillträde, omfattning och anställning:

Tjänsten är en hyrrekrytering vilket innebär att du först anställs av Hero och arbetar ute hos Kund. Arbetet föreligger under kontorstider med möjlighet till flexibilitet, heltid, start omgående med hänsyn till viss uppsägningstid.

Hur söker du?

Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Mimmie Swärdén på Mimmie.swarden@hero.se

Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roliga och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2018-02-07

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmie Swärdén mimmie.swarden@hero.se +46729689142

Företag
Hero

Adress
Hero
Holländargatan 22
11359 Stockholm

Kontorsadress
Holländargatan 22, Stockholm

Jobbnummer
3950275

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero: