Nu söker vi en chef till vår logistik- och inköpsavdelning

InfoCare Service AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare Service AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Södertälje eller i hela Sverige

InfoCare - We Make Technology Work!

OM INFOCARE

InfoCare är ett norskt företag som på 30 år har vuxit till att idag vara Nordens största aktör inom support,installation och reparation på IT- och teknologisk utrustning. Vi omsätter ca 900 miljoner NOK i Norden, är över 850 anställda och hanterar mer än 600.000 serviceuppdrag per år.

Vi har specialiserat oss på service, reparation, installation och logistiktjänster inom IT- och teknologisk utrustning för både privat och offentlig sektor. Vi levererar även bemanningstjänster där vi erbjuder uthyrning av resurser på olika nivåer och kompetensområden.

InfoCare ägs av investeringsgruppen Katalysator. De nya ägarna har ett aktivt och långsiktigt ägandeskap med stora tillväxambitioner för företaget.

InfoCare har ett kontinuerligt fokus på att jobba smartare, och i det är optimaliseringen av inköp, lagring och logistikflöde centralt. Vi vill därför stärka våra insatser inom detta område och letar nu efter en ledare för Nordisk inköp och logistik.

OM TJÄNSTEN

Du kommer att ha det övergripande ansvaret för företagets inköp, lager och logistikflöde. Tjänsten innebär ledar- och personalansvar för ett logistikteam bestående av 6 personer. Den nya logistikchefen förväntas jobba operativt såväl som att fungera som en mentor för övriga i teamet. Tjänsten är nordisk, så visst resande inom tjänsten förekommer. I denna positionen rapporterar du till vår koncernchef.

Huvuduppgifter:

* Du är ansvarig för inköp, lager, flöde av varor samt transportavtal
* Vidareutveckling och uppföljning av logistikprocesserna och generellt flöde av dessa i de Nordiska länderna
* Ansvar för förbättringsarbetet med tillhörande dokumentation och process/rutinbeskrivning
* Dialog med leverantörer samt uppföljning av dessa
* Ingå nya leverantörsavtal med fokus på SLA och pris
* Uppföljning och förhandling av transport och lageravtal
* Uppföljning och utveckling av företagets kvalitetsdokument inom logistik
* Fungera som rådgivare för koncernledningen i frågor som rör logistikområdet
* Ekonomi

Publiceringsdatum
2019-03-25

Kvalifikationer
* Erfarenhet av ledarskap/projektledning
* Förståelse av process- och logistikflöde
* Hög kompetens inom inköp och sälj
* Högskoleutbildning inom logistik och/eller ekonomi
* Branscherfarenhet
* Goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt
* God kunskap i Microsoft Office
* Godkommunikationsförmåga

PERSONLIGA EGENSKAPER

* Resultatorienterad
* Proaktiv och effektiv
* Självständig, metodisk och strukturerad
* Serviceminded
* Relationsbyggande med god samarbetsförmåga
* Kommunikativ med god förmåga att förmedla ett budskap till samtliga nivåer med stor inverkan
* God arbetsmoral och hög arbetskapacitet
* Förmåga att se helheten och effekten av förändringar över funktionsområden

VI ERBJUDER

* Konkurrenskraftiga förhållanden
* Ett utmanande jobb i ett dynamiskt och marknadsledande förtag med tillväxtambitioner
* Trevlig och social miljö
* Bra pensionsförmåner



Mer information

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-05
Ange följande referens när du ansöker: 84461
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Jewson jobb.se@infocare.com 46724542226

Företag
InfoCare Service AB

Adress
InfoCare Service AB
Karlsbodavägen 39
16867 Bromma

Kontorsadress
Karlsbodavägen 39 161 02 Bromma

Jobbnummer
4687809

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare Service AB: