Nu söker vi dig som är redo för en helt ny roll som Inköpsansvar

Hogia Service AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Har du en större passion för inköp än vad någon oss 650 medarbetare på Hogia har? Vill du bli den som bygger upp vår inköpsfunktion?

Vi har klarat oss utan dig hittills, men söker nu dig med stor erfarenhet av inköp, som lockas av möjligheten att ta dig an den helt nya rollen som Inköpsansvarig hos oss på Hogia.


Publiceringsdatum
2018-08-08

Om tjänsten
I ditt nya arbete kommer du att få hantera en stor mängd leverantörer och inköp som sker inom vårt verksamhetsområde Facility Management. I första hand kommer fokus därmed att ligga inom kategorierna IT, fastighet, kontor och övriga professionella tjänster.

Då vi idag inte har någon inköpsfunktion så blir ett viktigt uppdrag för dig initialt att utforma rutiner och processer samt inventering av befintliga avtal. Du arbetar för att förbättra våra avtal vad gäller villkor och kvalitet, och du arbetar med långsiktig hållbarhet i fokus. På sikt finns det även en potential i att tillhandahålla inköpstjänster gentemot övriga bolag inom Hogia-gruppen.

Eftersom du bygger upp en helt ny funktion hos oss så kommer det finnas möjlighet för dig att arbeta självständigt och att påverka utformningen av ditt arbete, samtidigt som du kommer vara beroende av att arbeta relationsskapande och skapa kontaktytor både internt och externt.

Du blir del av ett mycket stabilt bolag som satsar stort inför framtiden och där du kommer att kunna utvecklas tillsammans med oss. Hogia är en kunskapsintensiv koncern som sätter individen och personlig utveckling i fokus och erbjuder en småskalig miljö präglad av entreprenörskap.

Är du vår nya kollega?

- Du har eftergymnasial utbildning inom juridik, inköp eller motsvarande
- Du har tidigare erfarenhet av att ha jobbat med inköp och vi ser gärna att du har hållit i upphandlingar inom IT samt Facility Management.
- Du har goda kunskaper kring hållbara inköp samt en god teknisk förståelse inom de inköpskategorier som är fokus för denna tjänst
- Du är en relations- och lösningsorienterad person som med lätthet samarbetar och skapar förtroende såväl internt som externt. Att du drivs av att ta dig an nya utmaningar samt att du trivs med att driva ditt eget arbete är en förutsättning då detta är en ny roll hos oss. Självklart har du ett stort engagemang för att genom ditt arbete med inköp göra skillnad hos oss!

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter och i relation till våra medarbetare och kunder. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Så har vi gjort sedan starten för 38 år sedan. Vill du vara med på den spännande fortsättningen på vår resa?

Urval och intervjuer för denna tjänst kommer att ske löpande men tidigast under vecka 32.

Även frågor angående tjänsten kan besvaras tidigast under vecka 32.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-19
Ange följande referens när du ansöker: 2018/67
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mimmi Cromberger, Talent Acquisition Specialist mimmi.cromberger@hogia.se

Företag
Hogia Service AB

Adress
Hogia Service AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
4279794

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: