Novartis söker 3 st Financial Controllers

Novartis / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novartis i Stockholm, Täby eller i hela Sverige

På Novartis strävar vi efter att skapa mervärde för våra patienter och samarbetspartners inom sjukvården. Vi är ett av världens största läkemedelsföretag och det enda företag som har en ledande position inom såväl innovativa läkemedel som generika och egenvård. Med huvudkontor i Basel, Schweiz, har Novartis cirka 97 000 anställda i över 140 länder.
Vi sjösätter just nu ett mycket spännande oustourcing-projekt och genomför därför en stor omstrukturering av vår redovisningsavdelning. Vi behöver därför förstärka med 3 st Financial Controllers som kommer att verka i en för oss helt ny roll.
I den nya organisationen så kommer du som Financial Controller att jobba nära vår indiska outsourcingpartner och både leda, stötta och följa upp deras arbete. Projektet har två delar där man i första delen kommer att arbeta mycket med implementering och synkronisering för att i nästa skede utveckla och förbättra rutiner och processer kring redovisningen i samarbete med vår outsourcingpartner. Dessutom kommer du att ansvara för den legala rapporteringen genom månads-, kvartals- och årsbokslut, årsredovisning och skattedeklarationer.
De tre tjänsterna är placerade inom två olika affärsenheter och du kommer att rapportera till FRA manager för respektive enhet.
Om du är den vi söker så har du sannolikt minst 2 års erfarenhet från kvalificerat redovisningsarbete i en internationell organisation. Du har genomfört bokslut, årsredovisningar och skattedeklarationer. Dessutom är det mycket meriterande om du har arbetat med olika projekt inom ekonomiområdet som t ex systemimplementeringar, processutveckling inom redovisning eller outsourcing-projekt.
Som person har du den ovanliga kombinationen av att vara både noggrann och flexibel. För att trivas i den här tjänsten och på Novartis måste du uppskatta en föränderlig vardag och trivas med att förbättra och utveckla verksamheter. Samtidigt är det förstås viktigt att rapporteringen blir rätt och att inte detaljer missas. I din roll kommer du att ha breda kontaktytor både inom och utom företaget och det ställer höga krav på kommunikativ och pedagogisk förmåga. Det är viktigt att du kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på engelska.
Är det dig vi beskriver? I sådana fall kan vi, förutom mycket intressanta arbetsuppgifter, erbjuda dig goda utvecklingsmöjligheter, både lokalt och internationellt, och ett gediget förmånspaket. Tjänsterna är placerade vid Novartis huvudkontor i Täby.
I den här processen samarbetar Novartis med M&D Selection.
Ansök på M&D Selections hemsida: www.mdselection.se, klicka dig vidare till "Aktuella tjänster". Intervju kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor och information kring tjänsten kontakta Maria Holmgren på 08-454 13 25 eller Marcus Wileen på 08-454 13 75.

Publiceringsdatum
2011-09-05

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-16
Ange följande referens när du ansöker: 10216
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Maria Holmgren

Företag
Novartis

Adress
Novartis
Kemistgatan 1b
18311 Täby

Jobbnummer
1020536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novartis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novartis: