Norsktalande supporttekniker
Dfind IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-09-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Norsktalande supporttekniker" (publicerad 2016-03-08) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Norsktalande supporttekniker
Vi söker för kunds räkning nu en medarbetare som vill arbeta med teknisk support hos vår kund i Stockholm.
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.
Det är viktigt att du är intresserad av att jobba inom IT och har sysslat en del med datorer och teknik och att du är trevlig och social. För att vara framgångsrik hos oss tror vi att du är driven och engagerad i ditt arbete. Eftersom du kommer jobba som konsult för Dfind IT är det viktigt att du kan representera Dfind IT på ett bra sätt ute hos våra kunder.
Publiceringsdatum2015-09-28Dina arbetsuppgifterSom teammedlem i servicedeskleveransen arbetar du med ärendemottagning och ärendehantering för kundens IT tjänster samt en del övriga tjänster i vår kunds miljö. Arbetet utförs på plats hos kunden i Solna.
Ärendemottagning innebär att vi tar emot ärenden från användare via telefon, samt via självbetjäningsportal. Som ärendemottagare är du serviceminded och lösningsorienterad och den viktigaste arbetsuppgiften är att hjälpa användaren vidare med sitt ärende så att de kan fortsätta sitt arbete med minimala avbrott.
Hantering av ärenden innebär att du utför arbetsuppgifter för kundens IT tjänster. Exempel på dessa är 1st och 2nd line support på utvalda tjänster, installationer beställningar och administration mm.
Verktyg för Servicedesk är primärt Microsoft System Center Service Manager 2012 R2
Arbete sker varannan vecka 7-15:45 och varannan vecka 8:30-17:15
Kvalifikationer• Goda kunskaper inom Windows 7 och Windows 8.1
• Microsoft Officepaket: Office 365 Proplus
• Skrivarhantering
• Active Directory 2012 Administration
• Applikationssupport
• Kundbemötande, service och problemhantering är viktiga egenskaper
• Svenska flytande i tal och skrift
• Norska flytande i tal och skrift
Så ansöker duÄr du personen vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan till
raisa.soderberg@dfind.se redan idag eller via vår hemsida
www.dfind.se/itDfind lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Stockholm
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.
Keep Improving.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-27
Ange följande referens när du ansöker: 200817982
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRaisa Söderberg
raisa.soderberg@dfind.seFöretagDfind IT
AdressDfind IT
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 2452000
Observera att sista ansökningsdag har passerat.