norsktalande inkassomedarbetare

Klarna AB / Administratörsjobb / Stockholm
2011-04-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "norsktalande inkassomedarbetare" (publicerad 2013-01-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 500 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Investment AB Öresund och Sequoia Capital - ett bolag som såg samma potential i Google, YouTube och Apple Computer, som i oss. Det tycker vi är en bra början.
Klarna har sedan starten 2005 haft en stark utveckling, och i takt med att koncernen växer såväl i Sverige som utomlands blir belastningen högre och utmaningarna större. Inom kort kommer vi nu att lansera vår inkassoverksamhet för den norska marknaden. Detta betyder att vi precis som i Sverige, Finland, Tyskland och Holland kommer att sköta indrivningen helt på egen hand. Därför söker vi nu två hungriga medarbetare till vår inkassogrupp. Avdelningen består i dag av ca 30 medarbetare, men antalet personer kommer inom det närmaste året att öka markant.
Är du Klarnas nya stjärna? Klarna är en utmanande arbetsplats med spännande karriärmöjligheter där du inte bara får möjlighet att bli ett ess inom ditt arbetsområde, utan även en chans att utvecklas inom
Arbetsuppgifterna består i att handlägga våra inkassoärenden, vilket medför kundkontakt såväl som korrespondens med uppdragsgivare och myndigheter via telefon, post och e-post samt tillhörande administration. Du kommer även att arbeta aktivt för att öka andelen kunder som betalar sina inkassokrav genom att bevaka fordringarna, analysera nyckeltal, sammanställa rapporter samt regelbundet följa upp genomförda projekt.
Du som söker har en slutförd gymnasial utbildning och ca 2-4 års arbetslivserfarenhet, gärna från ett serviceyrke eller i en roll som kundtjänstmedarbetare. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från inkassoverksamhet. Dina kunskaper i det norska språket är mycket goda, helst ser vi att det är det ditt modersmål.
I din roll är det viktigt att du kan hitta nya lösningar och jobba på ett målmedvetet, organiserat och noggrant sätt. Du är kvicktänkt och serviceminded och bidrar i vår strävan att alltid överträffa våra kunders förväntningar. Vidare ser vi att du är effektiv och självgående i ditt arbete tycker att det är som allra roligast när du får visa vad du går för!
Vi tycker lite extra mycket om dig som:
• Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel.
• Har erfarenhet av krav- och inkassoverksamhet
• Har ett tekniskt sinne
En rolig och stimulerande vardag är en självklarhet för oss och vi hoppas att du är personen som passar in!

Publiceringsdatum
2011-04-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Frida Widell, 08-120 120 00

Företag
Klarna AB

Adress
Klarna AB
St:Eriksgatan 117
11343 STOCKHOLM

Jobbnummer
896816

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: