Norsktalande ekonomiassistent inom kund- och levreskontra

Komet Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Vill du jobba inom ekonomi och administration på ett av Sveriges största rekrytering- och bemanningsföretag? Komet söker just nu en ekonomiassistent till det Norsktalande teamet inom Leverantörreskontra. 

I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta i huvudsak med leverantörreskontra, men även stötta vid behov inom kundreskontran. Här kommer du att få möjlighet att arbeta med den norska så väl som den svenska marknaden och vara med när ekonomiavdelningen går in i en ny fas då de utvecklar de norska samarbetet. Du arbetar i ett engagerat team och du har Reskontrachef som stöd. I denna roll har du en ganska omfattande kontakt med de norska kunderna via telefon och mail, därför är det viktigt att du är van vid att arbeta mot den norska marknaden, alternativt talar norska. Avdelningen har en spännande utmaning då bolaget kommer att samarbeta i större grad med Norge samtidigt som avdelningen växer.

Är du den vi söker?

Vi tror att du har en högskoleutbildning inom företagsekonomi eller motsvarande och ett par års erfarenhet inom leverantörreskontra. Du har goda kunskaper i norska språket och är inte rädd för att svara på kundfrågor via telefon. Du känner dig trygg inom ekonomiarbetet och ser fram emot en ny utmaning då du redan från start att vara med i ett förändringsarbete på företaget.

Du som söker tjänsten bör:

• Ha goda kunskaper inom norska i tal och skrift
• Vara ordningssam och noggrann
• Trivas i en kundnära arbetsroll
• Vara bekväm i arbetet inom levreskontra
• Ha stort tålamod, det kommer att vara mycket att sätta sig in i och ibland saknas fullständig information
• Se möjligheten att få kunskap i ett stort bolag och dess ekonomifunktion

Som person är du positiv och professionell och trivs bra med täta samarbeten.

Start: Februari 2014
Omfattning: Heltid med möjlighet till fast anställning
Arbetsort: Centrala Stockholm

Detta är ett uppdrag som ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att Du kommer att vara anställd av Komet men arbeta ute hos en av våra kunder. Det finns goda möjligheter till anställning direkt på företaget.

Publiceringsdatum
2013-11-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-01
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
KC-KG, Konsultchef 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Box 70368
10724 Stockholm

Jobbnummer
1691995

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: