Norsk helpdesk

Poolia IT / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia IT i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Poolia IT

Presentation
Har du erfarenhet av norska språket och vill du vara med och utveckla vår kunds helpdesk?

Vår kund är ett globalt konsultbolag inom ingenjörstjänster. Nu behöver man förstärka sin It-support med en ambitiös person, någon som förstår och gärna pratar norska eftersom huvuddelen av ärendena kommer från Norge.

Tjänsten som är på konsultbasis, heltid och beräknas starta omgående. Din placering blir på vår kunds kontor beläget i Solna.

Publiceringsdatum
2012-01-03

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara med och starta upp samt utveckla vår kunds helpdesk. Du kommer främst arbeta med telefon och mail som verktyg men det kan även förekomma uppgifter på plats i Stockholm och även på kontor i andra länder. Du kommer att avhjälpa problem över telefon, via mail och med hjälp av fjärrverktyg.

Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du har adekvat utbildning och erfarenhet av 1st och 2nd line support och trivs med telefonen som redskap. Erfarenhet krävs för det dagliga arbetet samt för att kunna bidra till utvecklandet av en väl fungerande support. Du är effektiv, noggrann och vet hur du ska prioritera mellan olika problem.

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är självgående, initiativtagande och har skinn på näsan. Du har lätt för att kommunicera och är en engagerad problemlösare. Vidare är du serviceinriktad och har lätt för att anpassa dig till rådande behov.

Vi ser att du har en för rollen adekvat utbildning och erfarenhet av arbete i 1st och 2nd line support. Du har en grundläggande nätverkskunskap och dina kunskaper i AD, Office och Windows 7 är mycket goda. Du har även goda kunskaper inom felsökning och diagnosticering av hårdvara.

Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska och en god förståelse av olika norska dialekter. Det är meriterande att kunna tala norska.

Då vår kund är verksam inom säkerhetsklassade områden är det ett krav att du är svensk medborgare.

Förmåner
Vi vill att du ska trivas hos oss. Därför satsar vi både på kompetensutveckling och sociala aktiviteter. Poolia anordnar regelbundet konsultträffar och erbjuder dig ett varierat utbildningsprogram.

Därtill har du din konsultchef som själv har erfarenhet från din bransch och är väl insatt i arbetsmarknaden. Vad sägs om att ha en engagerad och kunnig person vid din sida, som gärna agerar bollplank för din fortsatta karriär?

Din anställning hos Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Företagsbeskrivning
It-branschen är dynamisk och konstant föränderlig, det vet vi på Poolia. Därför värderar vi din kompetens och personliga egenskaper högt när vi anställer en konsult. Att få rätt person på rätt plats är vi specialister på och vi vet vikten av nytänkande inom it-branschen för att kunna erbjuda lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig lång erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-01-13
Ange följande referens när du ansöker: 30327
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Poolia IT

Adress
Poolia IT

Jobbnummer
1119821

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia IT: