Norrmalms stadsdelsförvaltning söker en Registrator

Stockholms Stad:Administrativa avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Administrativa avdelningen i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har ca 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsnämnd ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning, fritidsverksamhet och underhåll av parker utförs på allra bästa sätt åt Norrmalmsborna. Norrmalms stadsdelsförvaltning arbetar med ständiga förbättringar och målmedvetet med lean som ger verksamheten kundfokus, effektiva arbetsprocesser och delaktiga medarbetare. Vi vill uppmuntra både kvinnor och män att söka våra lediga tjänster.

Som registrator ingår du i den administrativa avdelningen som består av 15 medarbetare som ansvarar för nämndadministration, registratur, arkiv, tele och IT, HR, lokalplanering, trygghet och säkerhet samt vaktmästeri.

Vi ser registratortjänsten som en nyckelposition i förvaltningen. Vi söker därför en registrator som med sin kunskap och sitt engagemang kan utveckla förvaltningens ärende- och dokumenthantering. Du erbjuds en trevlig arbetsplats med engagerade medarbetare och chefer där du får stor möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.

1 plats(er). Registrator, en tjänst

Publiceringsdatum
2015-04-20

Arbetsuppgifter
Inom de närmaste åren ska Stockholm stad ställa om verksamheten till digitala informationsflöden. I rollen som registrator kommer du att ha en central roll när det gäller införandet av det nya digitala ärende- och dokumenthanteringssystemet. I ett inledande skede innebär detta bland annat att delta i utvecklingsarbetet rörande elektronisk dokumenthantering, diarieföring och arkivering i stadens e-arkiv.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. följande:

• Registratorn är ansvarig för diariet och den dagliga hanteringen av inkomna och upprättade handlingar, samt hanteringen av utlämnandet av allmänna handlingar.

• Registratorn ska stödja och utbilda medarbetare i diarieföring, offentlighet och sekretess.

• Registratorn har ett nära samarbete med nämndsekreteraren och fungerar som backup till nämndsekreteraren.

Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning inom dokumenthantering för registratorer, utbildning till diplomerad registrator eller har annan akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av diarieföring och registrering, eller liknande arbetsuppgifter, inom offentlig förvaltning är ett krav. Vidare har du goda kunskaper om relevant lagstiftning och offentlig förvaltning samt goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Som person är du serviceinriktad och du lägger stor vikt vid att ge god service till medborgare, medarbetare, förtroendevalda och media. Du är van vid att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. En viktig personlig egenskap är även god förmåga att samarbeta med andra och att vara flexibel. Uppdraget kräver också att du är strukturerad, noggrann och har förmåga att prioritera.

Friskvårdsbidrag

Löneform: Månadslön. Individuell lönesättning
Anställningsform: Tillsvidareanställning.
Varaktighet: Tillsvidare.
Arbetstid: Dagtid. 39.50/39,50

Vi avböjer samtal från rekryteringsföretag och annonssäljare i denna rekrytering.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Administrativ chef Maria Cameron,08-508 09 077

Camilla Westergren, HR-konsult, 08-50811721, camilla.westergren@stockholm.se
Rolf Nyström, Vision, 0709-23 74 53, rolf.nystrom@stockholm.se (facklig)
Emelie Eliasson, SACO, 08-50809074 (facklig)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-10
Ansökan skickas till:
Administrativa avdelningen
Ange följande referens när du ansöker: A32380
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Maria Cameron

Företag
Stockholms Stad:Administrativa avdelningen

Adress
Stockholms Stad:Administrativa avdelningen
Box 3128
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2255852

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Administrativa avdelningen: