Norgårdenskolan 7-9 söker elevassistent till flexgruppen
Uddevalla kommun, Barn- och utbildning / Barnskötarjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla barnskötarjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uddevalla kommun, Barn- och utbildning i Uddevalla,
Vara eller i
hela Sverige Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 57 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Norgårdenskolan är en skola med ca 500 högstadieelever, skolan har även en flexgrupp.
Vi arbetar i arbetslag, vilka är uppdelade årskursvis, där flexgruppen utgör ett eget.
Flexgruppen på skolan består av 20 elever vilka kommer från olika skolor inom den kommunala grundskolan i Uddevalla kommun. Eleverna i flexgruppen har individuella scheman.
Vissa går del av dag i flex andra går hela dagen i flex medan det finns de som går heltid i sin klass med flexpersonal som stöd. Eleverna i flex går från åk 7-9.
Vi söker nu en elevassistent till elev som är i behov av stöd vid sin sida genom hela sin skoldag.
Stödet är främst utifrån att underlätta och stödja ur ett tillgänglighetsperspektiv.
Publiceringsdatum2022-11-09Dina arbetsuppgifterStötta elev genom hela skoldagen, främst i fysiska moment.
KvalifikationerVi söker dig som:
- Har erfarenhet av att stötta elev genom skoldagen i fysiska moment
- Har elevassistentutbildning riktad mot habilitering.
För denna tjänst kan provanställning komma att tillämpas.
Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUddevalla kommun, Barn- och utbildning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/654".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Uddevalla kommun (org.nr 212000-1397)
Arbetsplats Uddevalla kommun, Barn- och utbildning
Kontakt Linda Ek
0522697251 Jobbnummer 7156184
Observera att sista ansökningsdag har passerat.