Nordisk Servicemarknadschef till OP System

The Place AB / Chefsjobb / Landskrona
2025-01-20


Visa alla chefsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos The Place AB i Landskrona, Kävlinge, Helsingborg, Lund, Malmö eller i hela Sverige

Vi har fått äran att för OP Systems räkning hitta deras nya servicemarknadschef.
OP Systems huvudkontor hittar du i nya, moderna lokaler precis intill E6 i Landskrona. Företaget är marknadsledande inom försäljning och service av mobila och stationära maskiner för modern materialhantering, återvinning och avfallshantering. Nu finns det alltså en unik möjlighet att bli en del av det svenska teamet som består av ca 40 personer. Men dina framtida kollegor och samarbetspartners hittar du i hela Norden. Så för dig med rätt ledaregenskaper och samarbetsförmåga så kan detta bli ett riktigt roligt jobb!
Om rollen
I denna nyckelroll som servicemarknadschef kommer du att ha totalansvar för den nordiska servicemarknaden. Du kommer ha budget- och resultatansvar samt personalansvar. Du kommer att ha personalansvar för OP Systems 3 verkstadschefer, två teknisk support samt leda via andra i övriga delar av organisationen.
Detta är en affärsdriven roll, med stort fokus på budget och resultat. Du kommer att jobba nära VD för att förvalta och utveckla affären, serviceavtalen samt OP Systems olika verkstäder och servicepartners. Rollen behöver ligga nära affären och rätt person förstår vikten av att finnas tillgänglig för medarbetarna och partners. I denna roll ingår också resor till OP Systems olika kontor, verkstäder och servicepartners.
Eftersom OP System har kontor och servicepartners i de nordiska länderna, behöver du även vara bekväm och trygg med att leda och samarbeta internationellt. Det krävs en hel del flexibilitet och lösningsfokus i denna roll, eftersom oförutsägbara saker kan inträffa på en verkstad eller med maskinerna ute hos OP Systems kunder och partners. Du kommer att bli en del av ledningsgruppen och rapporterar direkt till VD.
I denna roll kommer du att:
Ansvara för den nordiska servicemarknaden
Dimensionera och planera arbetet på verkstäderna efter behov
Stötta platscheferna i deras dagliga utmaningar kopplat till drift och personal
Ansvara för, hantera och utveckla serviceavtal
Hjälpa till att driva och utveckla OP Systems verksamhet samt att nå nästa års omsättningsmål

Kvalifikationer & erfarenheter
Följande kompetenser ser vi att du behöver för att lyckas i rollen:
Tidigare erfarenhet av personalansvar
Jobba med ständiga förbättringar
Arbetslivserfarenhet från serviceverkstad
Erfarenhet av att förhålla sig till budget och KPI:er
Vana av internationellt arbete/samarbete
Stabil teknisk grundkunskap
Flytande kunskaper i svenska och engelska
B-körkort
Goda kunskaper i Office 365, särskilt Excel

Du behöver inte ha arbetslivserfarenhet från just denna bransch. Men det krävs att du har god kännedom om arbetet på en verkstad.Lite meriterande punkter (ingen kan ju allt, men kanske har just du något nedan):
Högskole/Universtitetsexamen inom relevant område eller motsvarande kunskap
Erfarenhet från branschen eller en snarlik bransch

Vem vi tror att du är
Vi söker dig som är affärsinriktad, resultatorienterad och driven. Du kan behålla en stadig blick mot målet samtidigt som du hanterar de dagliga frågorna. Du behöver därför ha en stor förståelse för det operativa arbetet såväl som att du drivs av den strategiska affärsplanen.Ibland kräver rollen att du snabbt kan prioritera och prioritera om arbetet i verkstäderna. Därför vill vi att du är självgående, och att du är lösningsorienterad.
Du är en trygg ledare som trivs med personalansvar, och vi tror att du är en engagerad person som gillar att leda och bygga relationer. Denna roll kräver att du både är och vill vara tillgänglig för ditt team. Eftersom ditt team är utspritt på olika kontor i Sverige och Norden, ingår resor i tjänsten.

Publiceringsdatum
2025-01-20

Om tjänsten
Anställningsform: TillsvidareanställningOmfattning: Heltid (Förtroende- och flextid)Tillträde: Så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstidOrt: Landskrona eller MalmköpingResdagar: Ca 5 resdagar per månad
Förmåner & kultur
Bastu, gym och gemensam frukost - det är några av förmånerna hos OP System. Dessutom sitter de i helt nya, fräscha lokaler som de flyttade in i för bara ett år sedan. På OP System blir du en del av en trevlig och familjär stämning.
Gym & bastu
Friskvård
Kollektivavtal
Gemensam fredagsfrukost
Tjänstebil ingår
Fräscha, moderna lokaler

OP System har huvudkontor intill E6 i Landskrona, vilket gör att företaget är lättillgängligt från större delen av Skåne. Det finns också ett kontor i Malmköping, om rätt person finns i dessa trakter så är du lika välkommen med din ansökan.
Om OP System
OP System levererar kompletta system av utrustning för modern materialhantering, återvinning och avfallshantering?både mobilt och stationärt. Under 30 år har vi levererat över 1000 maskiner till nöjda kunder i Sverige, Danmark, Norge och Finland.Vårt huvudkontor ligger i Landskrona. I Malmköping och Landskrona har vi anläggningar för service, lager och försäljning. Vi har även servicepartners i Luleå, Östersund, Skellefteå samt Karlstad. Bolaget omsätter idag cirka 600 MSEK och är cirka 60 anställda i Norden. OP System är marknadsledande inom sitt område med god tillväxt.
Välkommen med din ansökan! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
The Place AB (org.nr 556340-2758), http://www.theplace.se

Arbetsplats
The Place

Kontakt
Sara Giordano
sara.giordano@theplace.se
0765362720

Jobbnummer
9114071


Prenumerera på jobb från The Place AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos The Place AB: