Nordisk processutvecklingsansvarig för Inköp & Logistik

Stanley Security Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stanley Security Sverige AB i Stockholm, Huddinge, Uppsala, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

STANLEY Security är den största elektroniska säkerhetsleverantören i Europa som erbjuder innovativa helhetslösningar inom säkerhet och brandskydd. STANLEY Security finns i 12 europeiska länder med över 6000 medarbetare och 200 000 kunder och ingår i STANLEY Black & Decker koncernen.
STANLEY Security erbjuder hela säkerhetskedjan, från riskanalys och säkerhetsteknisk design, till installation, driftsättning och underhåll. Genom moderna larmcentralstjänster erbjuds också virtuell bevakning och rondering samt krisjour.

Är du en strukturerad, självständig och analytisk person som vill driva förändringsarbete i en dynamisk och komplex miljö?
Vi söker nu en kollega till vår inköps- och logistikavdelning som kommer att arbeta med processutveckling för att ge högre effektivitet, smidighet och värdeskapande processer till vår verksamhet i Norden. Förutom en akademisk utbildning och relevant erfarenhet, så lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du skulle vara en del av ett drivet och uppskattat team som både har roligt på jobbet och ständigt jobbar med att skapa mervärde och ökad kvalitet för företaget som helhet.

Publiceringsdatum
2018-10-22

Om tjänsten
Den nordiska inköps och logistikfunktionen hanterar en årlig spend på strax under en miljard kronor. Ledtiderna är ofta korta och stor flexibilitet krävs för att stötta våra över 500 tekniker som varje dag installerar och servar anläggningar ute hos våra kunder. Varje land har ett centrallager där volymprodukter och kritiska reservdelar hanteras. God logistik är helt nödvändig för att verksamheten ska fungera. Vår ambition med den här rollen är att tillsammans med produktionsledningen och andra nyckelpersoner i verksamheten ta nya kliv framåt i arbetet med att skapa lean och effektivitet i våra flöden. Du kommer att vara ansvarig för att utveckla arbetssätt och kravställa utveckling av stödsystem för inköp och logistik. Målet för ditt arbete är att möjliggöra för våra tekniker och projektledare att på ett smidigt och kostnadseffektivt sätt, leverera våra kundprojekt i rätt tid och med hög kvalitet.
Du kommer ständigt att leta efter möjligheter att digitalisera och effektivisera manuella eller osmidiga processer, projekten kan handla om att:
• effektivisera retur- och garantiflöden
• säkerställa att vi har rätt data och nyckeltal för att analysera verksamheten
• utveckla processer för att se till att teknikerna har rätt material i sina bilar
• införa åtgärder för att minska svinn och garantikostnader eller att automatisera lagerpåfyllnad, optimera systemanvändning och trimma bort manuella transaktioner inom inköp och lager.

Du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med nyckelpersoner från hela verksamheten och fungera som projektledare, bollplank och katalysator i vårt förbättringsarbete.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Stockholm.

Vem är du?
Dina kollegor uppfattar dig som analytisk, strukturerad och flexibel. Du är positiv och nyfiken och har driv, uthållighet och skinn på näsan. Du brinner för att ständigt förbättra, förenkla och optimera processer.
Vi ser att du har en akademisk utbildning inom logistik, ekonomi eller ingenjörsinriktning. Du har erfarenhet av logistikmodulerna i SAP eller motsvarande affärssystem och vana vid att arbeta med kravställning vid systemutveckling. Du har gärna erfarenhet och intresse av att jobba med lean. Du kan vara i början av din karriär och leta efter ett jobb där du får stora utvecklingsmöjligheter, eller vara mer erfaren men sugen på att dela med dig av din kunskap för att coacha ett företag med omogna processer till högre effektivitet.
Du kommunicerar obehindrat på flytande svenska och engelska i skrift och tal, övriga nordiska språk är meriterande.

Varför ska du välja oss?
Hos oss få du en roll med stor bredd där du själv kan påverka utformningen, där du får verktyg och stora utvecklingsmöjligheter och även internationella karriärmöjligheter i Stanley Black & Decker. Du kommer röra dig fritt mellan inköp och logistik, och får möjlighet att jobba med många olika arbetsuppgifter.
Är du en person som motiveras av att finna lösningar, ta ansvar och driva förbättringsprojekt med flera kontaktytor, så kommer du att trivas hos oss!
Och om du arbetar hos oss, så kommer du att bidra till ett tryggare samhälle!

Har du några frågor är du välkommen att kontakta:
Emma Heijl, Nordisk Inköps- och logistikchef Stanley Security: emma.heijl@sbdinc.com, +46 10 458 80 19)
Facklig kontaktperson: Dick Svensson, dick.svensson@sbdinc.com

Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22:a november. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
STANLEY Security Sverige AB

Adress
STANLEY Security Sverige AB
Box 125 45
10229 Stockholm

Kontorsadress
Box 125 45

Jobbnummer
4415858

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stanley Security Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stanley Security Sverige AB: