Nordisk Payroll Specialist till adidas Group Nordic

Inhouse AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

För den nordiska marknaden, med placering i Stockholm, letar Adidas Group nu efter en nordisk payroll specialist. Du kommer att vara en del av det nordiska HR-teamet och kommer att rapportera direkt till HR Manager för Norden.

Arbetsbeskrivning / Work Description

INHOUSE söker nu en nordisk payroll specialist för adidas Groups räkning

Som nordisk payroll specialist kommer du att arbeta med hela löneproduktionen från "ax till limpa" med t.ex. reseräkningar, bokföring, avstämningar, rättelser, lönerelaterade rapporter, statistik av olika slag, utredningsarbete mot kund osv. På företaget kommer du att arbeta med hela löneprocessen i Sverige och Norge samt koordinera lönerna i Finland och Danmark.

Din profil / Your profile

Vi söker dig som är en erfaren löneadministratör och har minst 1-2 års erfarenhet. Du ska ha en grundläggande utbildning i lön alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du ska ha god vana av att arbeta med kunder och har en vana av att läsa och tolka olika kollektivavtal. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med nordiska löner och då gärna norska löner. Det är också meriterande om du arbetar eller har arbetat inom FMCG.

Som person är du utåtriktad, social, har ett eget driv, är självständig och har lätt för att samarbeta och kommunicera med andra. Du ska vara lösningsorienterad och gärna ha ett visst mått av affärsmässighet. Du ska även vara bra på att ge god service och veta vikten av det.

Övrigt / Other

Placering i Solna, Stockholm. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader med start omgående. Låter detta som någonting för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta Elin Siggelin.

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Publiceringsdatum
2014-05-23

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 865
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Siggelin elin.siggelin@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30, Stockholm

Jobbnummer
1887102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: