Nordisk kundservicechef

Jollyroom AB / Försäljningsjobb / Mölndal
2012-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nordisk kundservicechef" (publicerad 2013-11-28) ⬅️


Visa alla försäljningsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Mölndal, Göteborg, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom.se är Sveriges största barn- och babybutik på nätet. Vi har marknadens största lagerförda sortiment för snabb leverans till våra kunder. Tillsammans med duktiga medarbetare skall vi ta en ledande position inom näthandel av barn- och babyprodukter i Norden.

I Jollyroom kommer du att arbeta tillsammans med personer som har unik kompetens inom näthandel. År 1996 startade vi Komplett som idag är den största aktören inom näthandeln i Norden, med cirka 400 anställda och en omsättning på 4,5 mdkr. Den första januari 2011 lanserade vi Jollyroom.se och på knappt ett år blev vi ledande näthandlare i Sverige inom barn- och baby. Nu söker vi dig som vill vara med att fortsätta bygga Jollyroom och nå våra högt satta mål.

Ansvar och arbetsuppgifter:

Vi söker en kundservicechef som skall ta ansvar för det operativa arbetet på Jollyrooms nordiska kundserviceavdelning (kundtjänst & hämtbutik). Du kommer att arbeta i driften och möta våra kunder, samtidigt som du arbetar med utveckling av avdelningen. Kundtjänsten är öppen vardagar, hämtbutiken har även helgöppet. Som chef är du 100% ansvarig under hela veckan. Du har personal- och budgetansvar och rapporterar till driftchef. Tjänsten är tidskrävande då vi befinner oss i löpande expansion

Publiceringsdatum
2012-10-06

Dina arbetsuppgifter
• Operativt ansvarig för nordisk kundtjänst samt hämtbutik
• Säkerställa att våra höga servicemål uppnås på daglig basis
• Förbättring och effektivisering av rutiner/arbetssätt
• Personal- och resursplanering
• Skapa målinriktad arbetsmiljö och utveckla personal
• Möjlighet till att vara back-up ansvarig för driftchef

Krav på erfarenhet och person:

Vi söker dig som har arbetat i en liknande position inom kundservice, exempelvis som gruppchef. Du behöver inte ha många års erfarenhet, men du känner dig trygg i rollen som ansvarig. Du är karriärsugen och på jakt efter utmaningar. Du trivs att vara ledare och har erfarenhet av att bygga, utveckla och driva framgångsrika arbetsgrupper med hög teamkänsla. Det är meriterande om du har arbetat med distans/näthandel.

Du har mycket god datorvana, är självgående i Officepaketet och har en god förståelse för affärssystem och kundvårdssystem. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i SAP.

Som person är du drivande, orädd och strukturerad. Du sporras av stort eget ansvar, högt satta mål och trivs i en entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt. I Jollyroom är tempot och engagemanget mycket högt, varav det är viktigt att du har hög energinivå, är arbetssugen och klarar av utmanande uppgifter.

Din ansökan innebär att du vill utmana branschen tillsammans med oss.

Vi erbjuder dig bland annat:

• En spännande tjänst i ett företag med stora ambitioner
• Möjligheter till utveckling inom företaget
• Vinstdelningssystem (utöver fast lön)
• Högt tak i organisationen, utrymme att driva egna frågor
• Trevliga, kunniga och hjälpsamma kollegor som ser fram emot att komplettera gruppen med din styrka
• Den senaste arbetsutrustningen inkl. egen bärbar dator
• Fritt intag av kaffe, snacks, frukt och annat gott i kylen
• After works och andra trevliga tillställningar

Upplägg och ansökan:

• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Mölndal
• Arbetstider: Vardagar kl. 09-18, schemalagd helg vid behov
• Ansök genom att maila CV och personligt brev till jobb@jollyroom.se
• Ange följande referens när du ansöker: Kundservicechef

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så var gärna snabb med din ansökan.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-17
Kontakt: Terese Fernbring via jobb@jollyroom.se .
Ange följande referens när du ansöker: Kundservicechef
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@jollyroom.se

Företag
JOLLYROOM AB

Adress
JOLLYROOM AB
Argongatan 11
43153 Mölndal

Kontorsadress
Argongatan 11
Mölndal

Övriga kontaktuppgifter
E-postadress: jobb@jollyroom.se

Jobbnummer
1358899

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: