Nordisk kundservicechef

Andreas Stihl Norden AB / Chefsjobb / Lerum
2025-02-07


Visa alla chefsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Andreas Stihl Norden AB i Lerum, Göteborg, Halmstad, Arboga, Västerås eller i hela Sverige

STIHL är en pionjär inom maskiner och produkter för trädgård, skog och grönytor med nästan 100 års erfarenhet av innovation och visionen att göra det enkelt för de som arbetar i och med naturen. Via certifierade återförsäljare säljs bland annat batteridrivna trädgårdsmaskiner som robotgräsklippare, häcksaxar och grästrimmrar samt högtryckstvättar, motorsågar, röjsågar och smarta lösningar för såväl konsumenter som professionella användare. Det är också världens mesta sålda motorsågsmärke sedan 1971. STIHL är en globalt ledande koncern med kvalitet och säkerhet som ledord och arbetar för att bidra till en mer hållbar framtid. Det nordiska huvudkontoret finns i Sverige med verksamhet i Norge, Danmark och Finland samt återförsäljare på Island.

OM ROLLEN
Vi söker en engagerad, driven och erfaren Nordisk kundsupportchef som ska leda och fortsätta utveckla vårt supportteam.

Du kommer ha en nyckelroll i att utveckla gemensamma arbetsmetoder, rutiner och processer för att kontinuerligt förbättra kundupplevelsen. En viktig uppgift är att tillsammans med våra distributörer säkerställa leverans av våra produkter hela vägen fram till våra kunder.

Du kommer att ha ansvar för nio medarbetare i Norden och du ansvara för att vår säljsupport levererar hög service till vårt återförsäljarnätverk.

NÅGRA ARBETSUPPGIFTER
- Leda och utveckla teamet.
- Aktivt arbeta för en positiv och stimulerande arbetsmiljö.
- Aktivt utveckla vårt nordiska samarbete.
- Utveckla och implementera strategier för att förbättra processer och öka kundnöjdheten.
- Analysera kundfeedback för att identifiera förbättringsområden.
- Ta fram och presentera rapporter i olika forum.
- Samarbeta med logistikpartners och andra avdelningar för att optimera leveransprocessen, ansvara för "last mile" transporter till samtliga nordiska länder.

DIN BAKGRUND
Vi tror du har en eftergymnasial utbildning. Du har 7-8 års erfarenhet inom kundservice, varav 5 år i en ledande roll. Erfarenhet av att leda på distans och av att arbeta i en nordisk kontext. Du behärskar engelska i både tal och skrift och vi ser det som meriterande om du kan ytterligare ett av våra nordiska språk.

DIN PERSON
För att trivas i rollen är du resultatorienterad och har förmåga att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö. Vi tror att du är skicklig på att analysera data och använda insikterna för att förbättra kundserviceprocesser. Du är duktig på att driva igenom förändringarna utfrån dina upptäckter. Att kommunicera gör du med självförtroende och tydlighet och du anpassar dig efter situationen. Som ledare ser du framgång i att dina medarbetare utvecklas.

VARFÖR STIHL
En spännande och utmanande roll i ett internationellt familjeägt tyskt företag. Du kommer ha stor påverkan och möjlighet att utveckla verksamheten. Vi har en trevlig miljö i ett fint kontor med kompetenta och dedikerade kollegor.

ANSÖKAN
Vi ser fram emot din ansökan!

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/39".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Andreas Stihl Norden AB (org.nr 556283-6147)

Arbetsplats
Stihl Sverige

Jobbnummer
9152876

Prenumerera på jobb från Andreas Stihl Norden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Andreas Stihl Norden AB: